Nu de WatchKit beschikbaar is, zijn ontwikkelaars druk bezig met hun apps voor de Apple Watch. Een smartwatch met een priegelscherm en beperkte bedieningsmogelijkheden vraagt om een andere aanpak, dus welke mogelijkheden biedt de Watch voor apps en hoe zou dat eruit kunnen zien?
Het Amerikaanse reclamebureau Huge ging ermee aan de slag en ontwikkelde zelfbedachte (!) concepten van apps als Uber en Instagram voor de Apple Watch. Alle concepten, waaronder ook to-do-lijsten en en navigatie vind je bij Fast Company.
Uber
De app voor Uber zou voornamelijk geschikt zijn om met spraakcommando’s een taxi op te vragen. Vervolgens kan via de kaart bijgehouden worden waar de taxi zich bevindt en kunnen berichten van de chauffeur getoond worden op de Watch.
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Instagram omvat natuurlijk de foto’s en notificaties van eventuele interacties. De gebruiker kan door foto’s heen scrollen met de digitale kroon aan de zijkant van de Watch.
The New York Times
Behalve nieuwsberichten is de app van een medium als The New York Times ook bij uitstek geschikt voor live-verslagen. Als voorbeeld geeft Huge de verkiezingen in de VS.
Chase (bank)
Online bankieren is al gemakkelijk, maar kan nog sneller met een smartwatch. Een app op de Apple Watch zou bij uitstek geschikt zijn om snel je saldo te controleren en geld over te maken. En uiteraard is er ondersteuning voor Apple Pay.
Afbeeldingen: Jocelyn Song bij Huge, via Fast Company.
Praat mee!