In de VS heeft iPhone-gebruiker David Jones een proefproces tegen Apple aangespannen omdat Apple in de media bewust een foutieve en misleidende voorstelling geeft van de functies waarin Siri, de spraakherkenningstechnologie van Apple, voorziet.
Bedrieglijk
In de aanklacht worden de Siri-reclamefilmpjes en -advertenties van Apple bedrieglijk genoemd. In bijvoorbeeld veel televisiecommercials komen klanten in beeld die Siri moeiteloos gebruiken om afspraken te maken, restaurants te zoeken en zelfs de gitaarakkoorden voor klassieke rockliedjes te leren. Ook in advertenties worden die taken neergezet alsof ze simpel uitvoerbaar zijn, ‘gewoon door het Siri te vragen’.
Genoegdoening
In werkelijkheid is Siri helemaal niet zo responsief en accuraat als de media-uitingen van Apple ons doen geloven. Daarom zoekt Jones, die afgelopen december een iPhone 4S kocht, genoegdoening voor hemzelf en andere gebruikers. Eerder deze maand daagde een andere iPhone-gebruiker Apple om dezelfde redenen ook al voor het gerecht.
De iPhone 13 Mini nu tot €10 korting per maand!
• En ontvang €100,- éxtra inruilwaarde
• Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Dit soort rechtzaken zijn in feite alleen maar goed, het houdt de bedrijven scherp en zorgt voor een stimulans om de consument een optimaal product te leveren.
Ergens heb ik het gevoel dat, wanneer wij in NL ook zo’n rechtsysteem zouden hebben, we allang van de praktijken van onze telecombedrijven af zouden zijn geweest. (maar natuurlijk heeft het Amerikaanse systeem ook een keerzijde: liability)
Tuurlijk jongens. Hier schiet je geen reet mee op. Zo zou je dus ook McDonalds moeten aanklagen omdat de burgers op het menu er veel beter uitzien dan die in het doosje.
Originele vergelijking. Zeker op iphoneclub geweest 😉
@Beloved :p
Dit soort rechtzaken zijn in feite alleen maar goed, het houdt de bedrijven scherp en zorgt voor een stimulans om de consument een optimaal product te leveren.
Ergens heb ik het gevoel dat, wanneer wij in NL ook zo’n rechtsysteem zouden hebben, we allang van de praktijken van onze telecombedrijven af zouden zijn geweest. (maar natuurlijk heeft het Amerikaanse systeem ook een keerzijde: liability)
Tuurlijk jongens. Hier schiet je geen reet mee op. Zo zou je dus ook McDonalds moeten aanklagen omdat de burgers op het menu er veel beter uitzien dan die in het doosje.
Originele vergelijking. Zeker op iphoneclub geweest 😉
@Beloved :p
Wat staat er op het einde van de reclame: sequences shortened. coverage varies.
altijd de kleine letters.
Wat staat er op het einde van de reclame: sequences shortened. coverage varies.
altijd de kleine letters.