Hoe blij ben jij met je Mac of iDevice? En hoe blij was je er vorig jaar mee? Waarschijnlijk iets blijer, want Apple-klanten waren het afgelopen half jaar tien procent minder tevreden dan vorig jaar.
Zeer tevreden
In het eerste kwartaal van 2010 was 66 procent van de klanten overall ‘zeer tevreden’ over Apple. In het eerste kwartaal van dit jaar was dat slechts 56 procent, een daling van 10 procent dus. De kans dat de klanten nogmaals een product van Apple zouden kopen daalde eveneens: van 84 procent in 2010 naar 72 procent in 2011. Dat betekent niet zozeer dat het in 2011 slecht gaat met Apple, maar meer dat 2010 een piekjaar was. De cijfers van dit jaar zijn immers bijna gelijk aan 2009.
Nog altijd beter dan Dell en HP
In tegenstelling tot de daling van Apple lieten vergelijkbare bedrijven als Dell en HP een stijging zien. Dat betekent echter niet dat zij tevredener klanten hebben dan Apple. Tegen Apple’s 56 procent tevredenheid staan 47 procent bij Dell en 51 bij HP. De kans dat de klanten nogmaals een product van het merk kopen is bij Apple ook groter; deze kans is bij Dell 70 procent, bij HP 69 procent.
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
• €72 korting én extra inruilvoordeel
• Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Sinds begin dit jaar ben ik Apple gebruiker, iMac en iPhone en ze hebben mij niks gevraagd anders had het percentage flink hoger gelegen
Sinds begin dit jaar ben ik Apple gebruiker, iMac en iPhone en ze hebben mij niks gevraagd anders had het percentage flink hoger gelegen
Ik heb zo’n vermoeden dat het hier gaat om een onderzoek onder Amerikaanse Apple gebruikers, wat wel jammer is. Het zou wel leuk zijn om te zien wat de verschillen zijn tussen de tevredenheid in verschillende delen van de wereld.
Ik heb zo’n vermoeden dat het hier gaat om een onderzoek onder Amerikaanse Apple gebruikers, wat wel jammer is. Het zou wel leuk zijn om te zien wat de verschillen zijn tussen de tevredenheid in verschillende delen van de wereld.
Sinds ik in december 2008 geswitched ben, is mijn iMac toch 4 keer binnen geweest voor reparatie. Nieuw scherm, harde schijf en 2 x het geheugen. Dus kan ik de resultaten begrijpen. Al moet ik wel toegeven dat ik niet terugkeer naar een andere computer. Onze apple familie is reeds uitgebreid tot een MacBook Pro en iPad.
Sinds ik in december 2008 geswitched ben, is mijn iMac toch 4 keer binnen geweest voor reparatie. Nieuw scherm, harde schijf en 2 x het geheugen. Dus kan ik de resultaten begrijpen. Al moet ik wel toegeven dat ik niet terugkeer naar een andere computer. Onze apple familie is reeds uitgebreid tot een MacBook Pro en iPad.