Met de naderende lancering van de iPad is niet alleen Apple druk bezig met voorbereidingen, ook adverteerders werken hard om hun reclamecampagnes voor het iPadplatform op tijd af te hebben. Dit schrijft Kate Kaye op ClickZ, de website over digitale marketing.
Nieuwe, interactieve advertenties maken, dat is de insteek van reclamebureau AdMarvel. De website van USA Today wordt als eerste voorzien van deze nieuwe reclame-uitingen. Dat de iPad niet zomaar een grote iPhone is beseft Max Mead van AdMarvel maar al te goed:
“Je kunt simpelweg de vooriPhone gemaakte advertenties op de iPad gebruiken, maar dan wordt de potentie niet volledig benut. Het scherm van de iPad is zo groot dat je daadwerkelijk meer kunt doen met een advertentie. Beeldvullend is het scherm bijna het formaat van een A4tje of een computermonitor.”
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Zodra de iPad in de winkel ligt worden campagnes gelanceerd voor een autofabrikant, een grote retailer en een hotelketen. De namen wil Mead nog niet verklappen. De directeur van AdMarvel, Mahi de Silva, ziet de iPad wel zitten. Zijn bedrijf zal in de toekomst honderden campagnes publiceren voor Apple’s nieuwste gadget.
Nou sta ik niet te springen om die beeldschermvervuiling van AdMarvel. Ik wil haast van geluk spreken dat de iPad geen Flash ondersteunt, dat maakt hun werk toch een stukje moeilijker.
Praat mee!