Als je je Mac opstart of inlogt op een account, kan het zijn dat er automatisch programma’s opstarten. Dat kan handig zijn als je bijvoorbeeld direct Skype of Dropbox wilt gebruiken, maar het kan je Mac ook vertragen. In deze iTip leggen we uit hoe je kunt selecteren welke programma’s automatisch opstarten.
Zo werkt het
- Ga naar Systeemvoorkeuren en klik op ‘Gebruikers en groepen’.
- Selecteer de account waarvan je de instellingen wilt aanpassen en klik op de tab ‘Inloggen’. Je krijgt nu een overzicht van de programma’s die automatisch starten wanneer je inlogt.
- Om een programma uit deze lijst te verwijderen, selecteer je het programma en klik je op het minteken.
- Door een vinkje voor een programma te zetten, wordt het programma wel opgestart maar direct verborgen.
- Wil je juist dat een programma direct opent wanneer je inlogt, zoals Mail of Agenda? Voeg het programma dan toe met het plusteken. Behalve programma’s kun je ook documenten of afbeeldingen selecteren om automatisch te laten opstarten.
De iPhone 15 Pro: nu tot €500 terug bij inruil van je oude telefoon
• En zonder aansluitkosten t.w.v. €25
• Extra voordeel als je KPN thuis hebt
Dag Jelle, Ik heb ook een aantal programma’s die automatisch opstarten maar deze staan niet onder Gebruikers en Groepen. Enig idee hoe ik zou kunnen stopzetten? Het begin knap vervelend te worden!
Hallo, heb je al in de instellingen van de programma’s zelf gekeken? Soms kun je daar ook instellen dat het programma wel of niet automatisch moet opstarten.