Samsung probeert weer grappig te zijn in zijn reclames voor de Galaxy Note 9 (video)
Lees verder onder de advertentie
Apple’s grote concurrent Samsung heeft weer eens een nieuwe telefoon uitgebracht, de Samsung Galaxy Note 9. Uiteraard is dat voor het Koreaanse bedrijf ook weer het moment om deze in ‘grappige’ reclames met de iPhone te vergelijken. De twee reclames hebben de titel Ingenius en laten allebei een verkoopgesprek in de Apple Store zien. Waarom je na aankoop van een Galaxy Note 9 meteen naar de Apple Store gaat, vinden wij een beetje vreemd … maar oké, dat beetje artistieke vrijheid gunnen we Samsung wel.
Samsung reclame 1: Power
In de eerste reclame discussiëren een Apple-medewerker en een klant wat een smartphone ‘krachtig’ maakt. De klant begint door te zeggen dat ‘de Note 9 echt krachtig is’. Ironisch genoeg is in eerste benchmarks al gebleken dat de iPhone X sneller is dan de veel nieuwere Note 9. Vervolgens zegt de Apple-medewerker dat de iPhone krachtig is omdat je deze met je gezicht kunt ontgrendelen. De klant zegt dat dat ook met de Note 9 kan. Wat die daarbij vergeet, is dat het waarschijnlijk ook met een foto kan. Ten slotte laat de Apple Store-medewerker weten dat je in iOS 12 met 32 mensen kunt Facetimen. ‘Waarom zou je dat ooit willen?’, vraagt de klant. Oké Samsung, daar geven we je gelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=Jd-FKm27IWE
Samsung reclame 2: Pen
De tweede reclame gaat over de nieuwe S-Pen van de Note 9 en de Apple Pencil. Dezelfde Apple-medewerker uit de vorige reclame weet geen antwoord op de vraag of er een alternatieve stylus is die je op de iPhone kunt gebruiken. Die zijn er natuurlijk genoeg, daarnaast is Apple mogelijk ook van plan om de Apple Pencil op de iPhone te laten werken. Maar daardoor zou het punt dat Samsung probeert te maken natuurlijk niet meer kloppen.
https://www.youtube.com/watch?v=qqcBAcVeazw
Galaxy Note 9
Het is weer jammer. Samsung maakt een leuke telefoon, de S Pen heeft echt een aantal innovatieve functies en er zijn vast nog dingen te bedenken waar de Note 9 beter is dan de iPhone X. Maar nee, Samsung houdt het bij slechte vergelijkingsreclames die juist deze verschillen benadrukken.
Wat vinden jullie van de nieuwste reclames van Samsung? Laat het ons weten in de reacties.
Praat mee
0