Menu
Sub menu
Haal meer uit je Mac, iPad, iPhone en Watch
iCreate 163Bescherm je gegevens met Apple Wachtwoorden 🔑
iCreate 163

Apple start reparatieprogramma voor iPhone X en 13-inch MacBook Pro

Auteur: Sven Lamers
0 reacties
MacBook Pro zonder Touch Bar

Apple heeft weer problemen met hardware-onderdelen in zijn producten en biedt een gratis reparatie aan. Deze keer gaat het om problemen met het touchscreen van de iPhone X, evenals om mogelijk defecte SSD’s in de MacBook Pro zonder Touch Bar. We zetten even alles op een rij.

Touchscreen iPhone X

Bij de iPhone X kan het gebeuren dat het display pas met vertraging op aanrakingen reageert, of zelfs helemaal niet meer. Heb je dat probleem, kun je naar de Apple Store of een erkende Apple-serviceprovider gaan. Als alternatief mag je natuurlijk ook contact opnemen met de online Apple-support. Op deze support-pagina vind je nog meer details over het reparatieprogramma. Zo geldt het programma voor álle iPhone X-modellen. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende opslagcapaciteiten of de productieperiode.

oledschermen van LG

SSD MacBook Pro zonder Touch Bar

Daarnaast heeft Apple bij ‘een beperkt aantal’ 13-inch MacBook Pro-modellen zonder Touch Bar (met gewone functietoetsen, uit 2017) een fout gevonden die tot gegevensverlies kan leiden. In het ergste geval kan de SSD helemaal uitvallen. Deze fout komt alleen voor bij SSD’s met 128 of 256 GB – andere modelvarianten en de MacBook Pro met Touch Bar hebben geen problemen.


kooptip


De iPhone 16 nu tot € 214 voordeel!


De iPhone 16 nu tot € 214 voordeel!

Maximale korting en dubbele data als je thuis internet van Odido hebt

Heb je een van de genoemde apparaten, dan raadt Apple aan om op de support-pagina van het betreffende apparaat het serienummer in te voeren. Zo kun je zien of jouw MacBook Pro in aanmerking komt en kun je daarna alle volgende stappen ondernemen. Volgens de site werden de foutieve modellen tussen juni 2017 en juni 2018 gebouwd, daarna werd er een andere SSD gebruikt.

Kwaliteitsproblemen

Het is opvallend hoe vaak Apple de laatste tijd dergelijke kwaliteitsproblemen heeft, terwijl de prijzen maar blijven stijgen. Het laatste grote probleem waren (en zijn) overigens de vlindertoetsen van de MacBooks. Hier heeft Apple ook al een reparatieprogramma gestart.