Menu
Sub menu
Haal meer uit je Mac, iPad, iPhone en Watch
iCreate 162Aan de slag met alles in macOS Sequoia 🐿️
iCreate 162

Netflix-abonnement met reclame krijgt kleiner aanbod films en series

Auteur: Ward Edema
0 reacties
Netflix-abonnement reclame

Netflix verkeert in zwaar weer, en een goedkoper Netflix-abonnement met reclame moet redding bieden. Maar met de lagere prijs lever je meer in dan je denkt.

Netflix-abonnement met reclame

Netflix maakte eerder al bekend dat er in het najaar van 2022 een nieuw abonnement komt met reclame. Hierbij krijg je, voorafgaand aan het kijken van je serie of film, één of meerdere reclames. De kans is groot dat je bij langere films ook tussendoor reclames krijgt.

Daardoor wordt de prijs een stuk lager: het goedkoopste abonnement van Netflix is momenteel € 7,99, maar met reclame zou het zo € 4,99 of minder kunnen zijn. Gezien men vaak op meerdere streamingdiensten een abonnement heeft, kan dit uiteindelijk behoorlijk schelen – al heeft betalen voor iets met reclame wel een hoog kabeltelevisiegehalte.

Kleiner aanbod films en series

Netflix verliest abonnees


kooptip


De iPhone 16 Pro Max nu met €100 inruilbonus!


De iPhone 16 Pro Max nu met €100 inruilbonus!

Maximale korting en dubbele data als je thuis internet van KPN hebt

Naast de reclames kleeft er echter nog een ander nadeel aan het goedkopere Netflix-abonnement. Ted Sarandos, co-CEO van Netflix, heeft nu namelijk aangegeven dat het toevoegen van reclames nieuwe deals vergt met de filmstudio’s. Die zijn oorspronkelijk namelijk niet akkoord gegaan met een streamingdienst met reclame.

Het overgrote deel van de series en films zal volgens Sarandos gewoon beschikbaar zijn bij het goedkopere abonnement, maar een deel dus niet. Dit geldt in ieder geval als de dienst net uit is, maar misschien zelfs ook op de langere termijn.

Niet aantrekkelijk

Een slechter aanbod en verplichte reclames doen het nieuwe abonnement van Netflix niet bepaald aantrekkelijk klinken. Daar komt nog bovenop dat Netflix extra kosten wil invoeren voor gedeelde accounts – een ook al niet bepaald klantvriendelijke zet.

En dat is toch wel een probleem, gezien vandaag bekend werd dat de streamingdienst in het afgelopen kwartaal bijna een miljoen abonnees heeft verloren. De vraag is dus of deze stappen een succesverhaal worden, of de neerwaartse spiraal juist verder wordt versterkt.

Wekelijks Apple-nieuws in je mail

Ontvang wekelijks het opvallendste Apple-nieuws, aanbiedingen en de handigste tips voor je iPhone, iPad en Mac!
Ontvang wekelijks het opvallendste Apple-nieuws, aanbiedingen en de handigste tips voor je iPhone, iPad en Mac!

Bron: via 9to5Mac