Krijg grip op je post met de PostNL-app op je iPhone
Direct aan de slag?
Lees hier stap voor stap hoe het werkt
Post
Bij ‘Ontvangen’ vind je de pakketjes die onderweg zijn of al zijn afgeleverd. Open je een track & trace-link van PostNL op je iPhone, dan verschijnt het bijbehorende pakket hier. Dit kun je ook laten automatiseren door in te loggen met een PostNL-account.
Versturen
Bij het tabblad ‘Versturen’ kun je gemakkelijk brieven en pakketjes versturen. Tik op ‘Brief of pakket’, kies wat je wilt versturen en waar naartoe, en je krijgt na betaling direct een verzendlabel of postzegelcode.
Fotokaartje
Bij ‘Versturen’ kun je ook kiezen voor ‘Fotokaartje’. Hiermee verzend je in een handomdraai een kaart met je eigen afbeelding erop, met of zonder envelop. Dit werkt wel alleen met binnenlandse post. Wel handig voor je persoonlijke ansichtkaart terwijl je op vakantie bent.
Mijn Post
Bij ‘Account’ heb je, na het inloggen met je PostNL-account, toegang tot ‘Mijn Post’. Hiermee stel je in dat alle briefpost op jouw adres automatisch in de PostNL-app verschijnt – inclusief een foto ervan. Handig!
Bezorgvoorkeuren
Onder ‘Account’ kun je ook je bezorgvoorkeuren instellen, bijvoorbeeld dat je pakketjes standaard naar een bepaald afhaalpunt moeten als je niet thuis bent. Deze voorkeuren worden toegepast op al je PostNL-pakketjes.
Pakketmaatjes
Woon je samen, of heb je een buurman die je pakketjes voor je aanneemt? Via de knoppen ‘Account>Pakketmaatjes’ voeg je een ander PostNL-account toe, waarmee een ander ook je pakketjes en levermomenten kan zien.
Voor veel stappen in deze workshop heb je een eigen PostNL-account nodig. Je maakt er gemakkelijk een aan via jouw.postnl.nl/account. Maak je het account via Safari op je iPhone, iPad of Mac, dan kun je het wachtwoord direct in je iCloud-sleutelhanger bewaren, zodat je dit in de PostNL-app automatisch in kunt laten vullen.