Musixmatch – Songteksten in Apple Music

Apple Music is al een tijdje beschikbaar en we hebben genoeg tijd gehad om het uitgebreid uit te proberen en te testen. We zijn in ieder geval zo overtuigd dat we al onze afspeellijsten van Spotify naar Apple Music hebben verhuisd. Maar er is een functie van Spotify die we wel een beetje missen; daar kun je namelijk de songteksten van liedjes bekijken die zelfs synchroon lopen met de muziek. Perfect voor een kleine karaokesessie. Bij Apple Music is deze functie niet geïntegreerd, maar gelukkig is er de app Musixmatch (iPhone/iPad/Apple Watch).

Musixmatch app

Songteksten weergeven in Apple Music

Speel je een nummer af uit je eigen bibliotheek of vanuit Apple Music en open je vervolgens Musixmatch, dan krijg je meteen de gezongen tekst te zien – helemaal synchroon met de muziek. Dat is al heel cool, maar nog beter werkt het via de widget in Berichtencentrum. Voeg je daar de Musixmatch-widget toe, dan hoef je het Berichtencentrum maar tevoorschijn te halen om de tekst van het nummer te zien dat op het moment wordt afgespeeld.

Op zich is deze functie al praktisch genoeg om Musixmatch op je iOS-apparaat te hebben. Daarnaast heeft de app nog een aantal andere leuke opties. Zo werkt Musixmatch ook als muziekspeler voor de bibliotheek op je apparaat. Kies een nummer dat op je iPhone of iPad staat en het wordt afgespeeld met de songtekst erbij.

Liedjes herkennen

Verder kun je de populairste nummers op de dienst verkennen en vervolgens afspelen op Apple Music of YouTube. En als je op de radio een nummer hoort waarvan je wilt weten welke het is (en wat de teksten zijn), herkent het geïntegreerde Music ID de artiest en het liedje. De functies zijn allemaal niet revolutionair, maar het is wel erg praktisch om alles op één plek te hebben.

Prijs: Gratis

Download in de App Store