reviews Apps

Let's play darts – de coolste dart-apps

Auteur: Arjan Kropman

Mocht het je ontgaan zijn: we zitten midden in de officiële wereldkampioenschappen darts: het PDS WK. Bij de laatste zes spelers zitten nog drie Nederlanders en dat maakt ons het meest succesvolle land op het toernooi. Vanavond spelen Raymond van Barneveld en Vincent van der Voort om een plekje in de halve finale. Gisteravond won Michael van Gerwen zijn kwartfinale al. Aangezien we niet willen achterblijven bij al het dart-geweld, showen we wat coole apps.

Russ Bray Darts Scorer

Russ Bray Darts Scorer

Als je zelf dart, is dit een coole app. Russ Bray moet je kennen; hij is een van de meest bekende referees bij het darten. Met zijn volledige doorrookte stem roept hij na elke beurt de standen op. Dat doet hij nu ook tijdens jouw potje darten. Vul je naam en die van je tegenstander in en tik na elke beurt het aantal punten dat je gooide. Russ zal de stand op zijn allerbest de kroeg in slingeren. Vooral wanneer je 180 gooit, levert dat spektakel op.

De gratis versie van Russ Bray Darts Scorer is tamelijk karig uitgevoerd. Je kunt alleen vanaf 201 punten terugtellen en hebt weinig speel-opties. Gelijk maar de uitgebreide versie kopen van 4,49 euro dus. Voor dat geld wordt de rest van je kroegleven de stand bijgehouden.

€ 4,49 | iPhone en iPad

PDC DartsNight

PDC DartsNight

Natuurlijk moet er ook een game bij. We hebben er een middagje aan gespendeerd om een goede te vinden. Toepasselijker dan PDC DartsNight kan het niet natuurlijk. Het is een gratis game, je zult dus zo nu en dan genoegen moeten nemen met wat reclame. In PDC maak je een eigen account aan met je voornaam, achternaam en een coole bijnaam. Je kunt relaxed in de pub tegen onbekenden spelen of hele toernooien met de toppers afwerken.

Het gooiden van de Darts gaat door middel van het vegen van je vinger over het scherm. Hoe langer de veeg, hoe hoger in het bord de dart belandt. Goed mikken valt nog niet mee, maar naarmate je doorgaat, blijkt het spel best communicatief. Kortom: best een grappige spelletje voor in de trein ofzo, maar wij keren voor de rest van de middag gewoon terug naar het echte dartbord op de redactie.

Gratis | iPhone en iPad

Crazy Darts

Crazy Darts

Het hoeft niet realistisch te zijn om leuk te zijn. In Crazy Darts is het de bedoeling om ballonnen kapot te gooien. Je gooit je dart door je vinger over de dart naar achter te vegen. Wanneer je je vinger van het scherm haalt, schiet de dart weg. Hoe verder je sleept, hoe sneller de dart wegschiet. Met een richtpijl mik je op de ballonnen. Het begint met een lullig ballonnetje, maar voor je het weet vliegen er hele formaties over. Voor elke ballon die ontsnapt gaat er een leven verloren. Een heel grappig spelletje. We zijn er inmiddels behoorlijk bedreven in, eens kijken of Michael een spelletje wil spelen. Game on!

Gratis | iPhone en iPad