Ezviz C3A: draadloze beveiligingscamera met zacht prijsje

Ezviz C3A review

Met Ezviz verscheen er dit jaar een nieuwe naam op het beveiligingstoneel. Wij testten twee C3A draadloze camera’s in combinatie met het W2D basisstation. Kan het Ezviz-systeem opboksen tegen de gevestigde orde?

Ezviz C3A review

Er duiken steeds meer bedrijven op die beveiligingsproducten zoals bewakingscamera’s verkopen, zo ook Ezviz. Op het eerste gezicht lijkt de Ezviz C3A sterk op een Arlo Pro van Netgear, al ziet het er allemaal net iets meer plastic uit. Na het opladen van de camerabatterijen kan het basisstation aangesloten worden. In een eerder artikel schreven we hoe het installeren van de Ezviz-beveiligingscamera werkt.

De C3A camera’s zijn ook los te gebruiken, maar een koppeling met het basisstation heeft voordelen. Na de koppeling houdt de batterij van de camera het namelijk negen maanden vol opeen lading. Bovendien heeft het basisstation een sirene.

[product ezvic-c3a-2pack-met-basisstation open]

Opnamekwaliteit

De lens van de camera heeft een beeldhoek van 126 graden, maar wel met een sterk visoogeffect. In de app kun je heel handig meerdere camera’s tegelijk bekijken, minder handig is dat elke camera na korte tijd in de slaapmodus gaat en je dus geen beeld meer hebt. Voor het batterijgebruik is dat uiteraard wel een verstandige optie. De beeldkwaliteit is prima: 1080p. Met de functie Opname kun je ter plekke een video opnemen, die verschijnt dan in de Galerij eronder.

Verder heeft de C3A prima specificaties: met nachtzicht, tweeweg audio (je kunt praten met degene die in beeld komt), IP65-certificering (weersbestendig) en de mogelijkheid beelden op een microSD-kaart op te slaan voldoet hij helemaal aan de hedendaagse eisen. Bij het detecteren van beweging is het wel jammer dat je geen bewegingszone(s) kunt instellen. Het detecteren geldt dan ook altijd voor het hele beeld. Wat meer dan jammer is, we zouden het zelfs een gemis noemen, is dat je geen tijdschema kunt instellen als je de bewegingsdetectie bijvoorbeeld alleen ‘s nachts wilt activeren.

Goedkoper alternatief

De hardware van met name de C3A-camera is prima in orde, maar de app en software hebben nog een beetje werk nodig. Daarna is de Ezviz echter een uitstekend en goedkoper alternatief voor bijvoorbeeld een Arlo Pro 2. Voor twee camera’s met basisstation betaal je € 335.

• Hardware en uiterlijk zijn prima
  • Gaat lang mee op een batterij

• Geen zones bij bewegingsdetectie