Menu
Sub menu
Haal meer uit je Mac, iPad, iPhone en Watch
iCreate 157Widgets: de kortste weg naar je favoriete functies
Cover van

Waarom de nieuwe gratis versie van Spotify veel beter wordt

Auteur: Laura Grootaarts
0 reacties
nieuwe gratis versie Spotify verbeterd


Lees verder na de advertentie

Gebruik je de gratis versie van Spotify? Dan worden je mogelijkheden om muziek te beluisteren verder uitgebreid. Je blijft nog wel advertenties horen tussen de liedjes door, maar verder wordt er binnenkort heel wat verbeterd aan de app.

Tik op de liedjes die je wilt horen

Als gratis gebruiker van Spotify heb je straks veel meer vrijheid in vijftien on-demand afspeellijsten. Je kunt in deze lijsten zelf aangeven welk liedje je wilt horen: tot nu toe moest je wachten totdat een specifiek liedje voorbij kwam, je kon ook slechts een beperkt aantal nummers overslaan.

Deze playlists zijn volledig gepersonaliseerd en worden nu ook beter aangepast aan je muzikale voorkeur. Het gaat onder meer om afspeellijsten als Discover Weekly, Release Radar en Daily Mix. Maar ook door Spotify samengestelde afspeellijsten rondom een bepaald thema of genre zitten bij deze vijftien. Al deze lijsten worden regelmatig geüpdatet, zodat je ook nieuwe muziek leert kennen die aansluit bij jouw smaak. Andere afspeellijsten veranderen niet, hier shuffel je gewoon nog doorheen.

En zo verbruik je minder data


kooptip


De iPhone 15 nu tot €7,50 korting per maand


De iPhone 15 nu tot €7,50 korting per maand

• Maximaal voordeel als je thuis Ziggo hebt

Een andere opvallende verbetering is de Data Saver. Met de gratis variant van Spotify is het nog altijd niet mogelijk om muziek te downloaden voor offline gebruik, maar Spotify rolt nu wel de optie Data Saver uit. Hierbij gebruik je minder mobiele data als je onderweg naar muziek luistert. Het is een kwestie van het omzetten van een schakelaartje. Zo kun je tot 75 procent besparen op je dataverbruik.

De verbeterde gratis versie van Spotify is op dit moment nog niet beschikbaar. De update zou binnenkort uit moeten komen. Spotify hoopt op deze manier meer gratis gebruikers te werven, die zijn vaak ook weer wat gemakkelijker te porren om over te stappen naar de betaalde versie. Onlangs bleek dat maar liefst 2 miljoen mensen naar de betaalde versie van Spotify luisteren zonder daarvoor een cent te betalen.