Apple Support app: zo krijg je de helpende hand van Apple
Direct aan de slag?
Over de Apple Support-app
ls er iets aan de hand is met een van je Apple-apparaten? Dan is het niet nodig om meteen naar de dichtstbijzijnde Genius Bar of serviceprovider te hollen. Met de Apple Support-app helpt de tech-gigant je op afstand. Bij vrijwel alle problemen met je Apple-product kun je terecht bij de Apple Support app. Hoe Apple service biedt via deze app, lees je in deze workshop.
Aan de slag
Apple Support app downloaden
Download om te beginnen Apple Support in de App Store – de app is gratis. Als het downloaden klaar is, log je na het openen van de app in met je Apple ID.
Bij welk Apple-apparaat heb je hulp nodig?
Wanneer je bent ingelogd, geeft de app een overzicht van alle apparaten die aan je Apple ID zijn gekoppeld. Tik op een product waarbij je hulp van Apple kunt gebruiken.
Wat is je probleem?
Als je het apparaat hebt geselecteerd, doemt er een lijst met categorieën op. Kies de categorie die met je probleem te maken heeft, of voer in de zoekbalk een zoekterm in.
Apple Support chat
Tik een onderwerp aan. Je krijgt nu de mogelijkheid om met Apple Support te bellen of te chatten. Vaak staan er ook relevante artikelen weergegeven die je wellicht al voldoende op weg helpen.
Apple Support bellen
Wil je een telefonisch gesprek met Apple Support, maar niet meteen? Druk dan op ‘Toon alle’ (zie afbeelding bij stap 4). Hier vind je een optie om een afspraak in te plannen.
Apple reparatie aanvragen
Als je een reparatie wilt aanvragen, tik je op ‘Zoek nu naar locaties’ (zie ook stap 4) en selecteer je je provider. Tik op een winkel in de buurt en tik op ‘Kies deze locatie’ om je toestel daar te laten repareren.