Pixum: fotoboek maken met je iPhone of iPad

Je hebt tientallen of zelfs honderden digitale foto’s van iedere vakantie of speciale gebeurtenis. Natuurlijk kun je deze terug kijken op je iPhone of Mac, maar met iets tastbaars zoals een fotoboek heb je toch net iets meer in handen. Bovendien kun je al je creativiteit kwijt bij het ontwerpen. Wij gingen aan de slag met de app Pixum Fotoboek en bestelden zo’n fotoboek.

Pixum fotoboekPixum fotoboek maken met een app

Het ontwerpen van het fotoboek in de app werkt heel intuïtief, je hebt in een mum van tijd veel foto’s toegevoegd en de lay-out aan je wensen aangepast. De belangrijkste keuze maak je echter aan het begin: je doet er verstandig aan om eerst goed na te denken over de afmeting van het boek. Wil je een staand formaat of liever liggend? Wij kiezen voor de derde optie: het veelzijdige vierkante fotoboek.

Net zo belangrijk is het formaat van het boek. Wij gaan voor het XL-formaat van 30 bij 30 centimeter om de foto’s goed tot hun recht te laten komen. Dan de papierkeuze: naast het standaardpapier biedt Pixum ook echt fotopapier aan, in zijdeglans en hoogglans. Bij deze keuze worden de pagina’s als een grote foto afgedrukt en tegen elkaar geplakt voor extra stevige pagina’s. Dankzij de platliggende binding lopen de pagina’s door over de vouw.

Goede kwaliteit papier

Met het echte fotopapier en de platliggende binding is het boek eigenlijk een bundeling van grote fotoposters. De pagina’s zijn dik zodat je ze niet zomaar vouwt of kreukt. De kleuren in het boek komen net zo krachtig over als op het beeldscherm en door het echte fotopapier gaat er geen enkel detail verloren. Bij de afwerking kunnen we geen foutje of slordigheid ontdekken. Kortom, het fotoboek ziet er geweldig uit.

Wil je ook een Pixum fotoboek maken? De app Pixum Fotoboek download je gratis in de App Store. Je hebt al een boek vanaf € 7,95. Meer informatie lees je op de website van Pixum.

• Eenvoudige app
  • Hoogwaardig uiterlijk fotoboek