Infinity Blade

Ontwikkelaar: Chair Entertainment. Prijs €4,99

Het is alweer een tijdje geleden dat de actie-RPG Infinity Blade uitkwam, maar veel gamers spelen de game nog steeds. Dat is niet zo gek, want de game was nagenoeg perfect: vette graphics en verslavende gameplay waren de ingrediënten voor de succesformule. De game heeft ondertussen verschillende updates gehad en het leek ons een goed idee om eens terug te blikken.

Anticiperen
Mocht je de game nog niet hebben gespeeld en een korte samenvatting willen van waar het over gaat, praten we je even bij. Infinity Blade speelt zich af in de middeleeuwen en draait om een ridder die zijn weg door een kasteel moet vechten om uiteindelijk de ‘God King’ af te maken. Om een kans te maken tegen de vele vijanden die op je pad komen, kun je niet alleen aanvallen en af en toe een aanval afweren. Nee, je moet aanvallen ontwijken, op het juiste moment de tegenstander uit balans halen en hem zo een heleboel schade toebrengen. Je zou Infinity Blade nog het beste kunnen vergelijken met games als Punch-Out, waarin je moet anticiperen op aanvallen van je tegenstanders en met knoppenrammen nergens komt.

Beperkte vrijheid
Voor het ontwijken en blocken gebruik je knoppen, maar als je een aanval wilt uitvoeren veeg je zo snel mogelijk over het scherm. De game draait om deze gevechten en verder heb je dan ook weinig vrijheid. Verwacht niet dat je a lá Oblivion of andere RPG’s zelf kunt rondwandelen, want het spel bepaalt waar je naartoe gaat. Je kunt wel een zijweggetje nemen en onderweg wat goudstukken en voorwerpen oppakken, maar daar is ook alles mee gezegd. Overigens is dit helemaal niet erg, want het vechten is zo verslavend dat je eigenlijk niet merkt dat je beperkt bent in je bewegingsvrijheid.

Uitbreidingen
Ontwikkelaar Infinity Blade heeft er tevens alles aan gedaan om fans van de game bezig te houden. Na de update ‘The Deathless Kings’, waarin spelers achter het geheim van de God King moesten komen, is sinds kort namelijk de update ‘Arena’ beschikbaar. In deze nieuwste update zitten twee nieuwe spelmodi die Infinity Blade nieuw leven inblazen.

Zo is er de survival-modus, waarin je verschillende soorten titans moet verslaan die steeds sterker worden. In deze modus worden de gevechten, in tegenstelling tot de campaign-modus, niet onderbroken door tussenfilmpjes. Daarom is Survival ideaal voor spelers die lekker willen doorhakken en hun gevechtsvaardigheden willen testen, zonder gestoord te worden door filmpjes.

Online hakken
Om het feest compleet te maken biedt Arena een multiplayer-modus, waarin je het online kunt opnemen tegen je beste vrienden en je grootste vijanden. Je vervult de rol van ridder of titaan en vooral het spelen als titaan vraagt wat gewenning. Zo heb je te maken met de ‘Attack slider’, die aan de linkerkant van je scherm zit en waarmee je een type aanval kunt selecteren. Door te wisselen tussen trage en snelle aanvallen kun je je tegenstander verwarren en veel schade toebrengen. De online- en survival-modus zijn waardevolle toevoegingen aan Infinity Blade.

Heb je Infinity Blade nog niet en ben je nieuwsgierig geworden? Download de game inclusief alle updates voor €4,99 in de App Store.