Terug naar Fallout Shelter – Je eigen post-nucleaire mierenboerderij

Fallout Shelter – Je eigen post-nucleaire mierenboerderij

Door Terry Stooker3 september 2015 12:132 min. leestijd0

In 2077 was het zover, de internationale spanningen liepen zo hoog op dat een allesvernietigende oorlog niet langer vermeden kon worden. Grote groepen mensen snelden zich naar de veiligheid van gigantische ondergrondse bunkers, ook wel Vaults genoemd. 23 oktober zou voor altijd herinnerd worden als de dag waarop de bommen vielen. En de dag waarop de aarde veranderde in een gigantisch nucleair slagveld.

Fallout shelter

Fallout Shelter staat bol van donkere humor

De alternatieve tijdlijn die de populaire gameserie Fallout erop nahoudt klinkt misschien allesbehalve leuk, maar de games zijn dit zonder meer. Bol van donkere humor en een herkenbare jaren 50-stijl, ben je in Fallout Shelter de opzichter van je eigen Vault.

Ken je Tiny Tower nog?

De gameplay doet denken aan Tiny Tower. Je bouwt langzaamaan een uitgebreide schuilkelder waarin de bewoners – zogeheten dwellers – in veiligheid kunnen leven. Er moet voldoende stroom, voedsel en water aanwezig zijn om iedereen gelukkig en gezond te houden. Om dit te bewerkstelligen bouw je verschillende kamers waarin de dwellers aan het werk gaan.

In Fallout Shelter heb je niet alles zelf in de hand

Elke overlevende heeft zijn eigen specialiteiten, dus je moet goed opletten dat je ze de juiste taak geeft. Maar dan nog heb je niet alles zelf in de hand, want je schuilkelder kan op elk moment aangevallen worden door bandieten of ongedierte en er kan zomaar een brand ontstaan. Daarnaast kun je dwellers de woestenij insturen op zoek naar wapens, outfits en, als je ze niet op tijd weer terugroept, de dood.

Steeds weer even spelen

Fallout Shelter is typisch zo’n game die je een paar keer per dag kortstondig opent om nieuwe voorraden binnen te halen, nieuwe dwellers te verwelkomen en nieuwe kamers te bouwen. Heel veel meer is er niet te doen en de voortgang is redelijk traag, maar de blijvende charme zorgt er toch voor dat het wachten op Fallout 4 een stukje aangenamer wordt.

Prijs: Gratis

Download Fallout Shelter in de App Store.

Door Terry Stooker