DailyArt review: dagelijkse dosis kunst

DailyArt review

Ben je een beetje geïnteresseerd in kunst, maar hoef je ook weer niet wekelijks naar het Rijksmuseum? Misschien is de app DailyArt dan een fijnere manier om in aanraking te komen met de schilderijen van de oude meesters. Maar of de app zelf net zo indrukwekkend is als de inhoud ervan, lees je in deze DailyArt review.

DailyArt review

Zoals de naam al doet vermoeden, krijg je in DailyArt dagelijks een kunstwerk voorgeschoteld. Dat bekijk je uiteraard in een enorm hoge resolutie zodat je ver kunt inzoomen en alle kleine details in de schilderijen weet te ontdekken. Daarbij krijg je ook nog een uitgebreide analyse van het schilderij zodat je bij het volgende feestje kunt shinen met je kennis over kunstgeschiedenis. En dat werkt bijzonder laagdrempelig.

Open de app op je iPhone of iPad en wacht op het eerste kunstwerk. Dubbeltik op het scherm om het in zijn volle glorie te zien. Verdiep je dan in de details – over de kunstenaar en de motieven en bedoelingen van het werk. Zoek daarna uit waar het origineel zich bevindt en door welke andere werken het omringd wordt. Dit is een leuke manier om vertrouwd te raken met hele tentoonstellingscatalogi van musea.

DailyArt review

Geef het meesterwerk een ‘vind-ik-leuk’ als het je aanspreekt, of deel het met anderen om ze mee te nemen op jouw inspirerende reis. Prachtig, en morgen gaat het verder met het volgende kunstwerk. Wil je meteen meer kunst zien, zoek dan in de database naar kunstenaars, musea of werken die je interessant vindt. Op je reis kom je werken tegen uit ‘s werelds beroemdste kunstzalen en musea.