Menu
Sub menu
Haal meer uit je Mac, iPad, iPhone en Watch
iCreate 157Widgets: de kortste weg naar je favoriete functies
Cover van

Heb je een iPhone? Dan vind je uiterlijk belangrijker dan innerlijk

Auteur: Koen van Ekeren
0 reacties
uiterlijk iPhone


Lees verder na de advertentie

Mooie vormen, een lekker kleurtje en een paar goede koplampen: het zijn zaken waar iPhone-gebruikers meer aandacht voor hebben dan mensen met een Android-telefoon. Althans: dat is het geval als het gaat om auto’s, zo blijkt uit een analyse van GasPedaal.nl.

iPhone-gebruiker: uiterlijk belangrijker

In de zoektocht naar een tweedehands auto let de ‘merkbewuste’ iOS-gebruiker vooral op het uiterlijk, zo wijst het uit onderzoek uit. Eerst wordt er gekeken naar een merk en model, pas in een later stadium speelt de prijs een rol.

Ook is de kleur belangrijk: mensen met een iPhone zoeken twee keer vaker naar auto’s in een specifieke kleur dan Android-gebruikers. Hierbij gaat het vooral om een zwarte of grijze tint – of moeten we zeggen: gitzwart en spacegrijs? De kleur geel en paars slaan bezoekers liever over.


kooptip

De Android-gebruiker hamert meer op de inhoud. Zij zoeken vaker naar praktische kenmerken, zoals het brandstofverbruik en het aantal deuren en zitplaatsen.

Meer te besteden

Verder is de portemonnee van de iOS-gebruiker iets dikker. Gemiddeld zoeken iPhone-bezitters naar een tweedehands auto die een maximumprijs heeft van 13.926 euro. Bij Android-gebruikers ligt de maximale zoekprijs op 11.387 euro. Hierbij valt het op dat iOS-gebruikers veel vaker actief zoeken naar een automaat (75 procent). De Android-gebruiker houdt de regie liever in eigen hand: 60 procent zoekt naar een automaat.

Maar er zijn niet alleen verschillen. De iOS- en Android-gebruiker delen hun liefde voor de Volkswagen Golf; daar wordt het meest naar gezocht. Ook vallen beide groepen voor de Volkswagen Polo en Volkswagen Passat.

Herken jij je als iPhone-bezitter hierin?