Microsoft heeft details over de nieuwe versie van zijn kantoor-suite voor de Mac bekendgemaakt. Deze heet Office 2019 en moet nog in de tweee helft van 2018 uitkomen, tegelijk met de Windows-versie. De belangrijkste programma’s van de suite zijn uiteraard Word, Excel, PowerPoint, Outlook en OneNote. Bedrijven die geen gebruikmaken van Office 365 kunnen nu al een ‘Commercial Preview’ downloaden.
Nieuwe functies in Office 2019
Office 2019 voor Mac biedt een aantal nieuwe functies. Zo kun je de Lint-interface (Ribbon) voortaan aan je eigen wensen aanpassen en is er een focus-modus in Word. Alle menu’s verdwijnen en hiermee moet je je beter op je tekst kunnen concentreren. Powerpoint krijgt de mogelijkheid om presentaties als 4K-video te exporteren en daarnaast nieuwe ‘morph’-overgangen, Excel krijgt onder meer nieuwe diagrammen. Outlook laat je ook beter focussen door een nieuwe weergave van je Postvak IN. Deze functies zitten al in Office 365, maar zijn nog niet beschikbaar in Office voor Mac 2016.
De iPhone 15 Pro: nu tot €500 terug bij inruil van je oude telefoon
• En zonder aansluitkosten t.w.v. €25
• Extra voordeel als je KPN thuis hebt
Handig voor beheerder
Microsoft denkt ook dat Office 2019 voor beheerders van Mac-netwerken heel handig zal uitpakken. De programma’s zijn namelijk gemakkelijker te beheren in het netwerk. Via de command-line kunnen de admins centraal beheren hoe en wanneer Office-updates op de computers van gebruikers worden toegepast.
Zo krijg je de testversie
Bedrijven die Office 2019 voor Mac van tevoren willen testen, moeten de stappen op de Microsoft-website) volgen. Ook handig is de informatiepagina over de testversie.
Hmm (zucht), van zoiets als LibreOffice is bij iCreate nu niks te vinden.
Waarom is dat toch, is de commercie al weer zo ver doorgeslagen??