Terug naar Review: Squids

Review: Squids

Door Redactie iCreate13 oktober 2011 13:462 min. leestijd0

De inktvissen uit Squids laten zien dat hun onderwaterwereld niet zo vredig is als je zou denken. Zij strijden tegen allerlei kwade krabben en garnalen die het waterkoninkrijk willen overnemen. In de game wordt actie vermengd met strategische RPG-elementen. De actie is nog wel het best te vergelijken met een game als Angry Birds: je schiet je inktvissen weg en probeert de gemene krabben zo hard mogelijk te raken. Zoals in Final Fantasy Tactics doe je een zet met je personages en vervolgens is je tegenstander aan de beurt.

Shooters & Troopers
Er zijn vier verschillende soorten inktvissen: ‘Shooter’, ‘Trooper’, ‘Scout’ en ‘Healer’. Een ‘Shooter’ zal vanaf een afstandje een vijand bekogelen en een ‘Healer’ houdt zich juist op de achtergrond en heelt wonden. Ieder personage heeft een belangrijke rol en dit zorgt dan ook voor diepgang in de gevechten. Dat betekent trouwens niet dat de game moeilijk is: dat valt hartstikke mee. Zeker in vergelijking met andere strategische RPG’s mag je hier best wat foutjes maken voordat je een gevecht verliest.

Korte duur
Jammer genoeg komt de game al snel op zijn eind: er zijn 21 levels, en die heb je na een paar uurtjes gamen wel uitgespeeld. Afgezien van de score die je aan het einde van een level krijgt is er namelijk niet echt een reden om de game opnieuw te spelen. Gelukkig zijn er, om het leed een beetje te verzachten, achievements die je kunt behalen voor Game Center. Ook moeten we vermelden dat de game al een aantal keer is gecrasht, op willekeurige momenten.

Erg vervelend, maar dat maakt de gevechten niet minder tactisch en spannend.  Hopelijk komt er snel een update die alle problemen oplost en tegelijkertijd nog wat extra levels toevoegt.

iPhone | € 0,79 | The Game Bakers | 4+ | v.1.1 | 159MB

Door Redactie iCreate