Terug naar Review: Scribblenauts Remix

Review: Scribblenauts Remix

Door Redactie iCreate12 oktober 2011 17:302 min. leestijd0

Als donderslag bij heldere hemel bracht Warner Bros vandaag Scribblenauts Remix uit in de App Store. Het spel maakte twee jaar geleden furore als exclusieve game voor  de Nintendo DS, maar de tijden veranderen… In plaats van 20 euro neer te tellen voor de DS-game in de plaatselijke Free Record Shop, kun je vanaf nu het spel spelen op je iPhone voor nog geen vier euro. Het spel bevat 40 missies uit het originele spel en het vervolg Super Scibblenauts. Dus dit is verreweg de beste deal die je kunt krijgen.

Alles kan!
In Scribblenauts moet je missies voltooien in een wereld waarin je alles tevoorschijn kunt toveren wanneer je het opschrijft. Het hele spel is echter wel in het Engels, dus je zult je creatieve vondsten in die taal moeten bedenken. Maar voor de rest kan eigenlijk alles: robots, dinosaurussen, monsters, schepen, auto’s, Onze Lieve Heer; jij bedenkt het, Scribblenauts heeft het.

Saaie missies
Maar er zijn ook wel nadelen aan het spel te noemen. Zo vind ik het missiesysteem van het spel niet zo geslaagd. Die lijken namelijk in eerste instantie bedoeld om te ontdekkken wat er allemaal mogelijk is. Maar helaas dwingen ze je voornamelijk de kant op te denken die de ontwikkelaar voor je heeft bedacht. Waarom mag de boer op de boerderij geen dinosaurus als dier? Dat beest legt toch ook eieren? En waarom springt de ridder wel in de boot, maar valt hij eruit als ik aan de andere kant van het water ben? Daar komt bij dat de besturing nog af en toe te wensen overlaat. Dat leidde al snel tot irritatie.

[youtube url=”https://www.youtube.com/embed/QTxtCQKTFdc?rel=0″ frameborder=”0″ allowfullscreen]

Daarom wil je dit spel idealiter in de vrije modus spelen, zodat je alles kan oproepen dat je maar kunt bedenken. Zoals een Mech, waarin je plaats kunt nemen om te kunnen vechten tegen enorme roze zombie T-rex! Het is dit tijdloze vermaak dat je nieuwsgierigheid blijft prikkelen. En de reden waardoor je blijft spelen.
Universeel | € 3,99 | Warner Bros | 9+ | v.1.0 | 136MB

Door Redactie iCreate

Volgende review