Review: Raumfeld One S (speaker)

Auteur: Terry Stooker

De Raumfeld One S is Teufels compacte en draadloze instapspeaker die je aansluit op je thuisnetwerk. Vervolgens kun je muziek afspelen die op je iPhone of iPad staat, of van verschillende streamingdiensten, zoals Spotify, Tidal en TuneIn Radio. Helaas wordt Apple Music (nog) niet ondersteund en ook verbinding via bluetooth of met een kabeltje is niet mogelijk.Raumfeld One S

Duidelijke en intuïtieve app

Om de Raumfeld One S aan je thuisnetwerk toe te voegen, moet hij eenmalig via een ethernetkabel verbonden worden aan je modem of router. In een paar stappen stel je de speaker in via de app. Mits die gevonden wordt, want dat duurde bij ons wel even. Eenmaal ingesteld zoekt de app naar alle muziek op je apparaat en kun je deze afspelen, of je opent een van de muziekdiensten. De app is erg duidelijk en werkt intuïtief, wat het minder vervelend maakt dat je deze per se nodig hebt. Tijd om een muziekje aan te zetten om het geluid te beoordelen.

Raumfeld One S
Compacte verschijning

Al vanaf de eerste klanken valt op dat het erg wollig klinkt. Er lijkt een log bassausje door het hele geluidsspectrum geweven te zijn, wat de muziek doffig maakt. Weinig ruimtelijk en net of er iets in je oren zit. Na een paar nummers went dit zeker, maar we zijn beter gewend van Teufel. Bijvoorbeeld door de imposante Raumfeld Stereo L en de Raumfeld Soundbar (maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan).

Maar toch: de Raumfeld One S heeft ondanks zijn compacte verschijning geen enkele moeite om een kamer te vullen, want het volume kan flink opgeschroefd worden zonder dat het geluid aan kwaliteit inboet. De Raumfeld One S kost € 249 en is te koop via de webshop van Teufel.