Fruit Ninja 2

Auteur: Laura Grootaarts
Fruit ninja 2

Het staat in de top drie van de populairste App Store-games aller tijden en mag dus met recht een klassieker worden genoemd: Fruit Ninja. Misschien herinner je je het spel nog. Er vlogen links en rechts stukken fruit door de lucht, aan jou de taak om die al swipend doormidden te klieven met je ninja-zwaard.

Natuurlijk werd dat dan steeds moeilijker, want er kwam steeds meer fruit uit alle hoeken voorbij zeilen en af en toe zaten er nog bommen tussen ook. En die moest je dan natuurlijk juist niet raken. Een jaar of tien terug was het spel enorm populair, ook omdat het verbazend goed gebruikmaakte van het toen nog vrij nieuwe aanraakscherm van de iPhone en iPad.

Fruit ninja 2

En dan is er nu Fruit Ninja 2! De appel valt niet ver van de boom: de bovenstaande omschrijving is ook helemaal van toepassing op deze nieuwe versie. De kern van het spel be-staat nog steeds uit het genadeloos doormidden hakken van watermeloenen, aardbeien en exotische stukken fruit. Ook de bananen zijn weer van de partij, en zorgen weer voor net zulke idiote taferelen als in het eerste deel. Op een of andere manier word je er weer net zo fanatiek van.

Er zijn ook allerlei andere dingen te doen in het spel. Zo kan het zijn dat er zich een enorme verzameldrang van je meester maakt. Verzamel verschillende karakters en zwaarden, en kweek nieuw fruit in je eigen ‘zen-tuin’. Ook is er een multiplayer waarin je je kunt meten met de scherpste ninja’s wereldwijd. Maar toch kom je altijd weer terug bij die ga-me-modus waarin je in één minuut tijd zo veel mogelijk fruit in de pan moet zien te hakken: zelden haalde ik meer uit mijn Apple Pencil.