App-review: Horizon Chase

Horizon Chase

Herinner je je nog die vakantie met je ouders naar Zuid-Spanje? Je was nog geen tien jaar oud en de autorit naar je bestemming leek dágen te duren (‘Zijn we er al?’). Maar je wist dat de reis het waard zou zijn. Niet omdat je aan het strand kon liggen en zwemmen. Niet vanwege de lekkere ijsjes die de kiosk naast het hotel had. Leuk, maar stiekem keek je alleen maar uit naar de speelhal waar je je zakgeld in tientallen automaten kon dumpen. En het leukste ‘muntgraf’ was natuurlijk die ene racegame. Verlang je weer terug naar precies zo’n soort game? Dan moet je Horizon Chase hebben.

Hommage aan racegames uit speelhallen

Horizon Chase is een hommage aan de racegames uit speelhallen en op de eerste consoles. Op 72 circuits rij je tegen negentien computerbestuurde coureurs en daarbij is het vooral zaak om niet tegen ze aan te botsen. In bochten stuurt je auto automatisch mee, maar om hem perfect te nemen moet je gevoelig sturen en gas geven. Heb je ooit F-1 Race op de Game Boy of Top Gear in een speelhal gespeeld, dan weet je precies hoe Horizon Chase werkt. Door races te winnen, ontgrendel je upgrades en nieuwe auto’s. Deze zijn heel duidelijk door echte auto’s geïnspireerd en dus rij je, alleen zonder merkaanduiding, in een Ford Mustang of Audi R8.

Erg coole sfeer

Horizon Chase slaagt erin om moderne graphics met ouderwetse elementen te combineren en zorgt zo voor een erg coole sfeer. En de snelheid … je hebt echt het idee dat je met 250 km/h door het landschap racet. De synthie-gitaar-tunes uit de jaren 90 maken Horizon Chase helemaal af. Gelukkig hoef je in tegenstelling tot de speelautomaten maar één keer drie euro uit te geven, want in-app-aankopen zijn er niet. Voor het geval dat je het nog niet doorhad: we zijn ontzettend enthousiast over Horizon Chase. Kopen! Horizon Chase is in de App Store te downloaden voor iPhone en iPad en kost € 2,99.

Deze review komt uit iCreate 73. Meer van dit soort artikelen lezen? Bestel het blad in onze webshop.