Apple zou overwegen om aparte winkels te openen voor de verkoop van de Apple Watch. Dat blijkt uit de bouw van een winkelkraam op de balkons van een luxe winkelgalerij in Parijs, temidden van mode- en sieradenwinkels. Behalve witte afdekzeilen is er in warenhuis Galeries Lafayette nog niet veel te zien, maar het Franse FashionMag beweert dat Apple achter het bouwproject zit.
Modeaccessoire
Al sinds de aankondiging van de Watch is het overduidelijk dat Apple het horloge wil positioneren als modeaccesoire in plaats van gadget. In september was de Watch exclusief te zien in modehuis Colette tijdens de Paris Fashion Week, waar bekende modebloggers de smartwatch konden uitproberen. Daarnaast bleek uit interne personeelsdocumenten dat Apple op zoek is naar winkelpersoneel met een achtergrond in mode.
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Verkoop Apple Watch
De verkoop van de talloze en modieuze Watch-varianten vraagt om een andere aanpak dan het doorschuiven van iPhones en Macs. Daar heeft Apple’s nieuwe retailchef Angela Ahrendts, voorheen CEO van modemerk Burberry, gelukkig verstand van. Een van de uitdagingen is hoe Apple op een veilige manier klanten de Watch laat uitproberen, inclusief de 18-karaats gouden variant. Volgens geruchten is Apple momenteel bezig met het installeren van kluizen in Apple Stores voor de allerduurste horloges, die waarschijnlijk een prijskaartje krijgen van enkele duizenden euro’s. Ook de winkelkraam in Galerie Lafayette zou een idee zijn van Ahrendts.
De Apple Watch gaat in april in de verkoop, maar een precieze lanceerdatum en de beschikbaarheid buiten de VS blijft een raadsel.
Praat mee!