Terug naar Tim Cook beter met klanten dan Steve Jobs
Geen resultaten gevonden.
Toon meer resultaten
Nieuws

Tim Cook beter met klanten dan Steve Jobs

Door Redactie iCreate16 november 2011 10:251 min. leestijd12

Apple’s huidige CEO heeft graag iedereen aan boord bij het nemen van belangrijke besluiten. In tegenstelling tot Steve Jobs overlegt Tim Cook veel met zijn team en heeft hij ook nog regelmatig contact met zijn grootste klanten, aldus TUAW.

Klantvriendelijk

Het grote verschil tussen Cooks en Jobs moet vooral gezocht worden in de bedrijfsvoering. Jobs was een eenling die de lijnen uitzette, maar verder weinig contact had met zijn team. Cook heeft vanaf het begin gelijk contact gezocht met zijn medewerkers, door hen bij zoveel mogelijk dingen te betrekken. Een ander verschil is te zien in de omgang met klanten. Cook spreekt zijn grootste klanten, respecteert ze en probeert achter hun wensen te komen. Jobs sprak zijn klanten nooit en schoffeerde ze als hem iets niet aanstond. Deze harde aanpak heeft het bedrijf Apple goed gedaan, maar nu is blijkbaar de tijd rijp voor de vriendelijke aanpak van Cook.

Vodafone Runners: De iPhone 13 nu met 3 maanden gratis Apple TV+!

Vodafone Runners: De iPhone 13 nu met 3 maanden gratis Apple TV+!

Maximaal voordeel als je thuis internet van Ziggo hebt

De iPhone 13 nu met 3 maanden Apple TV+

De iPhone 13 nu met 3 maanden Apple TV+

• Extra voordeel met KPN Hussel korting

Wekelijks Apple nieuws in je mail
Wekelijks Apple nieuws in je mail
  • Handige Apple-tips
  • Altijd up-to-date
  • Leuke acties
Aanmelden

12
Praat mee!

avatar
nieuwste eerstoudste eerst
sabbas
Lezer
sabbas

Te vrezen is dat met dat overlegmodel ook het unieke van Apple verdwijnt. Dat daarmee er geen unieke nieuwe producten meer worden ontwikkeld…

Dan wordt Apple geleidelijk weer het bedrijf dat het was voordat Jobs terugkeerde bij Apple; zieltogend…

Erg jammer…

sanou
Lezer
sanou

Apple was uniek door Jobs. Onaangepast en creatief. Een onaatrekkelijk businessmodel, maar het werkte wel. De kans is groot dat het unieke van Apple langzaam aan verloren gaat.

Dick
Lezer
Dick

Als de kwaliteit en de vormgeving maar overeind blijven.

sabbas
Lezer
sabbas

Te vrezen is dat met dat overlegmodel ook het unieke van Apple verdwijnt. Dat daarmee er geen unieke nieuwe producten meer worden ontwikkeld…

Dan wordt Apple geleidelijk weer het bedrijf dat het was voordat Jobs terugkeerde bij Apple; zieltogend…

Erg jammer…

sanou
Lezer
sanou

Apple was uniek door Jobs. Onaangepast en creatief. Een onaatrekkelijk businessmodel, maar het werkte wel. De kans is groot dat het unieke van Apple langzaam aan verloren gaat.

Dick
Lezer
Dick

Als de kwaliteit en de vormgeving maar overeind blijven.

Annie
Lezer
Annie

Wat een doemdenkers zijn jullie.
Je wordt zelf toch ook graag vriendelijk behandeld dus wat is daar mis mee.
Beter dan zo’n medewerker/ster die je wegkijkt.

Lol
Lezer
Lol

Steve Jobs maakte harde reclame, roepte de reclame.
En zie het resultaat: apple is zeer gewaardeerd, en wie heeft er nu nog altijd zo’n namaak iPod genaamd een mp3 speler? De iPod en iPhone zijn vandaag de dag de hoge standaards voor kwaliteit en design. En Jobs kon het goed aan e mens brengen, een talent dat slechts weinigen hebben. Jobs was eigenwijs, maar kijk wat er gebeurde wanneer hij uit het bedrijf werd gezet, het ging slecht. Hi kwam terug: een gigantisch groot en succesvol bedrijf. Hopen dat het 1e niet WEER gebeurt…

Annie
Lezer
Annie

Wat een doemdenkers zijn jullie.
Je wordt zelf toch ook graag vriendelijk behandeld dus wat is daar mis mee.
Beter dan zo’n medewerker/ster die je wegkijkt.

Lol
Lezer
Lol

Steve Jobs maakte harde reclame, roepte de reclame.
En zie het resultaat: apple is zeer gewaardeerd, en wie heeft er nu nog altijd zo’n namaak iPod genaamd een mp3 speler? De iPod en iPhone zijn vandaag de dag de hoge standaards voor kwaliteit en design. En Jobs kon het goed aan e mens brengen, een talent dat slechts weinigen hebben. Jobs was eigenwijs, maar kijk wat er gebeurde wanneer hij uit het bedrijf werd gezet, het ging slecht. Hi kwam terug: een gigantisch groot en succesvol bedrijf. Hopen dat het 1e niet WEER gebeurt…

Edmond V.O. Katusz
Lezer
Edmond V.O. Katusz

“Deze harde aanpak heeft het bedrijf Apple goed gedaan, …” Oh, waaruit kunnen wij dat concluderen? Alle anderen (potentiële) invloeden zijn uitgeschakeld in deze redenering. Moet je onbeschoft zijn om een goed product te verkopen? Als de Apple producten slecht waren, dan was de verkoop niet zo goed gegaan, denk ik. Hierboven wordt wel erg veel aan Jobs persoonlijk toegedicht. Stel dat hij Ive niet had ingehuurd voor het design? Apple heeft in deze een goede keuze gemaakt maar de hoofdontwerper moet het wel waarmaken. Die veelgeroemde reclame moet nog altijd wel door een stel reclamemensen bedacht/gemaakt worden. In hoeverre… Lees meer »

Edmond V.O. Katusz
Lezer
Edmond V.O. Katusz

“Deze harde aanpak heeft het bedrijf Apple goed gedaan, …” Oh, waaruit kunnen wij dat concluderen? Alle anderen (potentiële) invloeden zijn uitgeschakeld in deze redenering. Moet je onbeschoft zijn om een goed product te verkopen? Als de Apple producten slecht waren, dan was de verkoop niet zo goed gegaan, denk ik. Hierboven wordt wel erg veel aan Jobs persoonlijk toegedicht. Stel dat hij Ive niet had ingehuurd voor het design? Apple heeft in deze een goede keuze gemaakt maar de hoofdontwerper moet het wel waarmaken. Die veelgeroemde reclame moet nog altijd wel door een stel reclamemensen bedacht/gemaakt worden. In hoeverre… Lees meer »