Terug naar Succesverhaal van Doodle Jump
Geen resultaten gevonden.
Toon meer resultaten
Nieuws

Succesverhaal van Doodle Jump

Door Redactie iCreate9 maart 2010 15:362 min. leestijd0

Een vermakelijk succesverhaal is nooit weg, daarom aandacht voor Doodle Jump: het iPhonespelletje van 79 eurocent dat maar liefst drie miljoen keer verkocht is.

Broers Igor en Marko Pusenjak bundelen hun krachten om met niets meer dan hun eigen talent en doorzettingvermogen een game te maken, het resultaat is Doodle Jump. Met Lima Sky als bedrijfsnaam wordt het spelletje aangeboden op de App Store voor 0,99 dollar. Sinds de lancering in maart 2009 verkoopt Doodle Jump als een tierelier.

Een maand later, in april 2009, is Doodle Jump de meest verkochte game in de App Store van de Verenigde Staten. Later in het jaar staat de game ook op de eerste plaats in Frankrijk, Duitsland en Zweden. In Groot-Brittannië, Australië en Nederland is Doodle Jump niet alleen de beste verkochte game, het is de meest verkochte applicatie. In december 2009 is het kleurrijke spelletje maarliefst 1 miljoen keer verkocht. Dit succes is deels te danken aan een referentie naar de game in comedyserie The Big Bang Theory.

De iPhone 13 nu met 3 maanden gratis Apple TV+!

De iPhone 13 nu met 3 maanden gratis Apple TV+!

Maximaal voordeel als je thuis internet van Ziggo hebt

Nu, nog geen vier maanden later, is Doodle Jump 3 miljoen keer verkocht. Met een verkoopprijs van 0,99 dollar heeft de totale omzet een omvang van 2,97 miljoen dollar. Apple neemt 30 procent van dit bedrag in ontvangst en dus hebben de broers achter Lima Sky, na slechts een jaar werken, het fantastische bedrag van 2,08 miljoen dollar verdiend. Dat is nog eens een succesverhaal.

Doodle Jump in beweging

De iPhone 13 nu met 3 maanden Apple TV+

De iPhone 13 nu met 3 maanden Apple TV+

• Extra voordeel met KPN Hussel korting

Wekelijks Apple nieuws in je mail
Wekelijks Apple nieuws in je mail
  • Handige Apple-tips
  • Altijd up-to-date
  • Leuke acties
Aanmelden

Praat mee!

avatar