iPhone-gebruikers zijn een beetje gek. Ze duwen en trekken om een toestel te mogen kopen waar Apple vervolgens fors aan verdient. Younghee Lee, hoofd marketing bij Samsung, omschrijft het als volgt: ‘Mensen zijn geobsedeerd van Apple’. En daar is ze niet blij mee: ‘Het wordt tijd om bij consumenten de aandacht te verleggen’.
Samsung
De aandacht van de consument moet, vanzelfsprekend, op Samsung komen te liggen. Volgens Lee moet ze daarvoor de consument in zijn hart raken. ‘Een telefoon kan een symbool zijn voor wie je bent,’ zegt Lee. ‘Veel mensen geloven dat “wat ik in mijn hand heb, ikzelf ben.”‘
Hart
Lee vertelde AllThingsD over haar queeste: ‘Ik wil uitvogelen hoe ik consumenten kan benaderen zodat ik ze in hun hart raak, en niet overkom als het grote, goed functionerende, rationele en eerlijke merk.’
De iPhone 13 Mini nu tot €10 korting per maand!
• En ontvang €100,- éxtra inruilwaarde
• Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Een beetje gek
Aangezien Apple dit al is gelukt, zou je denken dat Samsung dezelfde aanpak gaat hanteren als het aankomt op design en marketing. Nou, niet helemaal. De nieuwste Samsung-reclames dienen maar een doel: iPhone-gebruikers belachelijk maken. En dat dat niet zo moeilijk is, weten we al. Ze zijn tenslotte een beetje gek.
De tweede video is een vervolg op een Samsung-commercial van eind 2011:
Tja, ’t is met een Samsung net als met een Toyota. “t is beide hartstikke goed, maar sexy ho maar en dat is wat Apple nu zo succesvol maakt. Sexy vanwege de iconische waarde van het merk, door zijn turbulente verleden, de opzienbarende revoluties die het merk heeft veroorzaakt in de grafische-, muziek-, film-, computer-, telefonie- uitgeverij- en elektronica wereld. Ondanks alles heeft samsung toch een mooie campagne in elkaar gezet, al is het natuurlijk lekker gechargeerd. Al die 37 miljoen Iphones die in Q4 van 2011 zijn verkocht zijn toch voor het grootste deel gekocht door mensen die NIET… Lees meer »
Apple= Kwaliteit, mooi, origineel… , Samsung en andere merken niet!