Dat Samsung niet vies is van wat moddergooien mag inmiddels als bekend beschouwd worden. In het laatste reclamefilmpje van de Zuid-Koreaanse telefoonboer wordt Apple wederom op de hak genomen. Bekijk het filmpje hieronder:
Samsung disst Apple
In de video volgen we een jongeman die vanaf 2007 trouw elke nieuwe iPhone koopt, maar steeds tegen opmerkelijke problemen aanloopt. Zo heeft hij geen kaas gegeten van geheugenmanagement, is zijn iPhone te handzaam, weet hij niet dat online shoppen tegenwoordig ook een ding is, heeft hij wat moeite met zijn evenwicht bewaren en heeft hij nog nooit van Bluetooth-oortjes gehoord …
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Uiteindelijk duurt het tien jaar voordat hij toch maar overstapt naar een Samsung Galaxy. Welke zetten ze er voor het gemak niet eens even bij. Ofwel, het heeft tien jaar geduurd voordat Samsung eindelijk een waardig alternatief voor de iPhone heeft uitgebracht. Of missen we nu de boodschap?
Growing up?
Bovenstaande alinea’s zijn natuurlijk expres licht spottend geschreven. Bijna elk jaar bij het uitkomen van een nieuwe iPhone komt Samsung wel met een dergelijke flauwe en nogal – bij gebrek aan een beter woord – opgeblazen campagne. Eerlijk gezegd wordt het gewoon een beetje oud. De video heet ‘Growing up’, iets wat Samsung misschien zelf eens moet doen?
Dan kijken wij liever nog even naar de introductievideo van de iPhone X. Zo kan het ook. Geen flauwe grappen over concurrentie, geen steken onderwater. Gewoon mooie sfeervolle beelden waarin duidelijk de kracht van het product zelf naar voren komt:
https://www.youtube.com/watch?v=K4wEI5zhHB0
Praat mee!