Terug naar Review: geoDefense
Nieuws

Review: geoDefense

Door Redactie iCreate11 juni 2011 09:302 min. leestijd0

geoDefense (iPhone)
Ontwikkelaar: David Whatley. Prijs: €1,59

Het (lange) weekend is weer aangebroken en dat betekent dat het tijd is voor onze game review. Deze week bijten we ons vast in geoDefense, een game die bekend staat als de moeilijkste tower defence game op de iPhone. In de game is het de bedoeling om vijanden, die een bepaald punt willen bereiken, zo snel mogelijk te stoppen. De uitdaging in geoDefense (en in andere games in het genre) is om een verdedigingstorens zo tactisch mogelijk te plaatsen, om er zo voor te zorgen dat geen enkele vijand het kritieke punt bereikt.

Het eerste dat opvalt aan de game is de minimalistische visuele stijl, die te vergelijken is met Geometry Wars, een inmiddels welbekende arcade shooter. De torens die de speler kan bouwen hebben een futuristische uitstraling en de vijanden zijn met veel fantasie gemaakt. Binnen een mum van tijd probeer je tientallen vijanden weg te houden van het doel en vliegen de explosies je om de oren. De grafische stijl is zonder twijfel uniek, maar de game onderscheidt zich op nog een andere manier van games als Plants vs Zombies en Fieldrunners.

GeoDefense is namelijk duivels moeilijk. Je wordt in het eerste level meteen in het diepe gegooid en zult ongetwijfeld een aantal keer moeten herstarten voordat je de gameplay onder de knie hebt. Door te leren welke torens je tegen de verschillende vijanden moet inzetten kom je uiteindelijk steeds weer een stukje verder. Hoewel je in de eerste aantal levels nog niet de beschikking hebt over het betere schietgerij, krijg je langzaam maar zeker meer mogelijkheden. Houd er rekening mee dat de moeilijkheidsgraad eveneens per level stijgt en dat vooral de laatste tien levels (van de dertig  in totaal) zeer veel oefening vergen.

Hou je van tower defence games en laat je je niet snel uit het veld slaan? Download geoDefense en bereid je voor op de hordes vijanden.