Apple-gebruikers besteden meer tijd en geld aan het vinden van kleding dan Windows-gebruikers. Dit blijkt uit een onderzoek van het onderzoeksbureau Bundle, dat hier de conclusie aan verbindt dat de ‘I’m a Mac’-reclames niet uit de lucht gegrepen zijn, zo lezen we op de site van Huffington Post.
Onderzoek
In het onderzoek werden 700.000 respondenten gevraagd waar ze hun geld aan uitgeven. Uit de antwoorden blijkt dat Mac-gebruikers hun geld met name uitgeven in dure kledingwinkels. Windows-gebruikers houden het hier iets bescheidener. Uit het onderzoek blijkt ook dat 40% van de Mac-gebruikers onder de ondervraagden meer dan $100.000 per jaar verdient, tegenover 29% van de PC-gebruikers.
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Of de Mac-gebruiker dus vanwege zijn hoge inkomen eerder zijn weg vindt naar de duurdere kledingwinkels in plaats vanwege mode-motieven, dat is niet direct af te leiden uit onderzoek. Voor nu is het vooral leuk om te laten zien dat Apple gelijk had met de ‘Mac vs PC’-reclames, zoals je in onderstaande reclame kunt zien.
Praat mee!