KPN presenteerde vandaag zijn nieuwe mobiele abonnementen. Als reactie op een beslissing van het parlement om mobiele diensten niet te blokkeren, heeft KPN besloten gewoonweg de prijzen van de abonnementen schandalig te verhogen. De voorgenomen prijsstijgingen zorgen ervoor dat de abonnementen die na 5 september afgesloten worden zeker € 15 duurder worden per maand om dezelfde datalimiet te handhaven.
Prijzen
Vanaf 5 september is het goedkoopste abonnement met dataplan beschikbaar vanaf € 30. Daarvoor krijgt de klant 100 minuten, 100 sms’jes óf 100 MB en een snelheid van maximaal 2 mbps. Het duurdere abonnement met een snelheid van 7,2 mbps is verkrijgbaar vanaf € 35, hierbij krijgt de klant 150 minuten of sms’jes óf slechts 250 MB aan data. Verder wordt de mogelijkheid geboden om je datalimiet te verhogen voor € 5 per 250 MB. Ook past KPN de prijzen aan voor Hi.
Korting op veel Apple-producten tijdens de Lentedeals bij Amac
• Actie loopt t/m 2 april
• Zowel online als in de Amac winkels
De verhoudingen komen heel scheef te liggen bij KPN. Op dit moment is de provider al niet de goedkoopste van Nederland met een abonnement van € 35 per maand voor 150 minuten of smsjes óf 1 GB data, maar dit is toch aanzienlijk beter voor iPhone-gebruikers. In vergelijking met het huidige abonnement moet de klant bij de invoering van het nieuwe abonnement boven op de abonnementskosten van € 35 ook nog € 15 extra gaan betalen om dezelfde datalimiet van 1GB te behouden.
Abonnementsvormen
De telecomprovider presenteerde drie abonnementsvormen. De eerste is gericht op gebruikers die alleen bellen en sms’en. De overige twee zijn uitgerust met een dataplan, waarbij de duurste variant de hoogste snelheid en een groter datalimiet kent. Dit zijn de abonnementen waar wij iPhone-gebruikers ‘afhankelijk’ van zijn, want zonder mobiel internet is een iPhone een stuk minder interessant.
Dataverbruik
Uit een onderzoek van MacFormat van vorig jaar onder iPhone-gebruikers bleek dat 81% van de deelnemers minder dan 500 MB maandelijks verbruikt. Met de nieuwe abonnementen van KPN zal de huidige iPhone-gebruiker dit toch gaan voelen, want bij een prijs van € 30 per maand voor een datalimiet van 100 MB moet je waarschijnlijk al snel bij gaan betalen. Hoe zal de rest van de providers hierop reageren? Hoe reageer jij hierop?
Met de technologische vooruitgang verwacht je juist dat de abonnementen goedkoper worden en niet duurder. Ik ben benieuwd wat de concurrentie gaat doen..
De technologie wordt ook goedkoper, wat ze ook zeggen. Ze zien echter hun winsten op sms’en en bellen teruglopen en willen gewoon dezelfde/betere winstcijfers presenteren aan hun aandeelhouders.
De markt is gewoon aan het veranderen en ze weten eigenlijk niet zo goed wat ze hiermee aan moeten. Komt wel goed, met of zonder KPN.
Ik snap niet waar ze zich druk om maken.. Klanten betalen immers al veel geld voor hun abbo. Dus wat maakt het nou uit of ze die smsjes en belminuten gebruiken?! Deze hebben ze toch al betaald….?
Doordat de meeste mensen meer gebruik maken van internet diensten en minder van de telefonie diensten (bel/sms) heeft het merendeel van de mensen een veel te duur abonement waarbij er heel veel betaalde belminuten over blijven. Deze verschuiving is al jaren te zien. Dan gaan ze ook nog bel, sms óf databundel abonnementen maken waarbij de, zoals aangegeven, de databundel compleet uitgeknepen wordt. 100mb per maand is echt niets. We gaan naar oostblok praktijken waar er op de DSL abbonnementen ook nog een datalimiet zit. Ik zeg prijs hetzelfde en op de blaren zitten als provider zijnde want deze trend… Lees meer »
Stel je niet zo aan. Het valt best mee: thuis en op het werk/school gewoon een goed WifiNetwerk opzetten en je bent er. Daar ben je toch meest vd tijd.
Tja en wie belt er nu tegenwoordig nog?
120min bellen+onbeperkt SMS+400MB+250MB(per 5 euro)= ongeveer 42 euro. Dat betaal ik nu ook. Hiermee kun je onbeperkt smsen, 120 min bellen en 650 MB verbruiken BUITEN je WiFigebruik.
Overigens zijn dit niet de abbonementen voor de iPhone, dus je titel slaat kant-noch-wal. iPhone en SimOnly-abbonementen volgen later.
Met de technologische vooruitgang verwacht je juist dat de abonnementen goedkoper worden en niet duurder. Ik ben benieuwd wat de concurrentie gaat doen..
De technologie wordt ook goedkoper, wat ze ook zeggen. Ze zien echter hun winsten op sms’en en bellen teruglopen en willen gewoon dezelfde/betere winstcijfers presenteren aan hun aandeelhouders.
De markt is gewoon aan het veranderen en ze weten eigenlijk niet zo goed wat ze hiermee aan moeten. Komt wel goed, met of zonder KPN.
Ik snap niet waar ze zich druk om maken.. Klanten betalen immers al veel geld voor hun abbo. Dus wat maakt het nou uit of ze die smsjes en belminuten gebruiken?! Deze hebben ze toch al betaald….?
Doordat de meeste mensen meer gebruik maken van internet diensten en minder van de telefonie diensten (bel/sms) heeft het merendeel van de mensen een veel te duur abonement waarbij er heel veel betaalde belminuten over blijven. Deze verschuiving is al jaren te zien. Dan gaan ze ook nog bel, sms óf databundel abonnementen maken waarbij de, zoals aangegeven, de databundel compleet uitgeknepen wordt. 100mb per maand is echt niets. We gaan naar oostblok praktijken waar er op de DSL abbonnementen ook nog een datalimiet zit. Ik zeg prijs hetzelfde en op de blaren zitten als provider zijnde want deze trend… Lees meer »
Stel je niet zo aan. Het valt best mee: thuis en op het werk/school gewoon een goed WifiNetwerk opzetten en je bent er. Daar ben je toch meest vd tijd.
Tja en wie belt er nu tegenwoordig nog?
120min bellen+onbeperkt SMS+400MB+250MB(per 5 euro)= ongeveer 42 euro. Dat betaal ik nu ook. Hiermee kun je onbeperkt smsen, 120 min bellen en 650 MB verbruiken BUITEN je WiFigebruik.
Overigens zijn dit niet de abbonementen voor de iPhone, dus je titel slaat kant-noch-wal. iPhone en SimOnly-abbonementen volgen later.
Ik heb nu nog KPN met een “onbeperkt” internet abonnement, omdat de andere providers (vodafone) toen al naar limieten toe gingen. maar het zat eraan te komen dat ze het allemaal gaan doen. Wat logisch is. Whats app maakt het niet leuker voor de providers en dan is er ook nog Skype en Wifi dat een hoop roet in het eten gooit. Straks gaat iedereen terug naar een prepaid kaartje voor als je een keer geen Wifi bereik hebt en voor de rest alles via Wifi. Heel de wereld is al bijna 1 groot draadloos netwerk. Ik snap wel dat… Lees meer »
Ik heb nu nog KPN met een “onbeperkt” internet abonnement, omdat de andere providers (vodafone) toen al naar limieten toe gingen. maar het zat eraan te komen dat ze het allemaal gaan doen. Wat logisch is. Whats app maakt het niet leuker voor de providers en dan is er ook nog Skype en Wifi dat een hoop roet in het eten gooit. Straks gaat iedereen terug naar een prepaid kaartje voor als je een keer geen Wifi bereik hebt en voor de rest alles via Wifi. Heel de wereld is al bijna 1 groot draadloos netwerk. Ik snap wel dat… Lees meer »
En dit is nou preciés de reden dat ik aan het einde van het jaar overstap van Hi naar Simpel 🙂
En dit is nou preciés de reden dat ik aan het einde van het jaar overstap van Hi naar Simpel 🙂