Terug naar iPhone 11 Pro reviews: geweldige camera-upgrade, veel betere batterij
Nieuws

iPhone 11 Pro reviews: geweldige camera-upgrade, veel betere batterij

Door Sven Lamers18 september 2019 09:573 min. leestijd0

De eerste iPhone 11 Pro reviews zijn verschenen. En net als bij de iPhone 11 zijn deze overweldigend positief – het lijkt een betere upgrade te zijn dan de iPhone XS (Max) van afgelopen jaar. De recensenten benadrukken vooral het sterk verbeterde camera-systeem en de batterij die veel langer meegaat. Hieronder vatten we de belangrijkste punten van de grootste Amerikaanse publicaties samen.

iPhone 11 Pro kleuren

The Verge: camera is nu weer beter dan van de Google Pixel

Volgens de grote tech-site The Verge is de drievoudige camera van de iPhone 11 Pro weer beter dan de camera van de Google Pixel 3 en alle andere Android-vlaggenschepen. Afgelopen jaar was de site juist kritisch over de nieuwe Smart HDR-functie en zei dat deze het contrast zou verlagen en de kleuren er flets van werden. Het lijkt er dus op dat Apple naast de sensors ook de slimme beeldverwerkingsalgoritmes heeft aangepast. Ook de nieuwe Nachtmodus voor de camera valt in de smaak. Hoewel een foto van de Google Pixel 3 er dramatischer uitziet, zitten in de opname van de 11 Pro meer details.

De iPhone 14 nu tot €7,50 korting per maand!

Maximaal voordeel als je thuis internet van Ziggo hebt

Wired: hij gaat heel lang mee op een acculading

Tech-magazine Wired was iets minder enthousiast over de camera. Details in opnames waren volgens de site heel goed, de kleurechtheid was iets minder. Dat je de nachtmodus niet expliciet hoeft in te schakelen, werd daarentegen als heel positief ervaren. Maar het grootste lof ging over de batterij. In hun test duurde het 23 uur om de batterij van de 11 Pro Max van 94% naar 57% te brengen. Een hele dag vol met actieve gebruikssessies en nog een meer dan de helft van de batterij over? Geniaal!

Wall Street Journal: ook positief over de batterij

The Wall Street Journal zag een verbetering van de batterijtijd van alle iPhone 11-modellen, maar vooral de Pro’s boekten de grootste winst. Zelfs na een heftige dag om de camera uitgebreid te testen, had de iPhone 11 Pro Max nog 25% accu over. En de 11 Pro kon drie uur langer YouTube streamen dan zijn voorganger de XS.

TechCrunch: de nachtmodus is een winnaar!

TechCrunch was afgelopen jaar ook kritisch over de HDR-algoritmes van de XS. Dit jaar heeft Apple die algoritmes blijkbaar wat beter op orde, want de site zegt dat contrast en kleuren op de foto’s nu beter in balans zijn. Maar de recensent was vooral onder de indruk van de nieuwe nachtmodus van de camera en noemt deze zelfs de beste in zijn klasse. Zelfs onder de allermoeilijkste donkere lichtomstandigheden kreeg je met de 11 Pro nog een bruikbare foto.

… en wat vinden wij?

Wij kunnen niet wachten om de iPhone 11 Pro (Max) te testen. Volgende week lees je onze eerste bevindingen online. Blijf ervan op de hoogte via onze nieuwsbrief.

Als eerste op de hoogte van het laatste nieuws, tips & aanbiedingen!