De Apple Store in Barcelona krijgt dit bijzonder gave logo
Lees verder na de advertentie
Apple opent binnenkort zijn tweede Apple Store in Barcelona. Voor de gelegenheid is een uniek Apple-logo ontworpen. Het speciale appeltje moet ervoor zorgen dat de Apple Store past in een van de duurste straten in het centrum van Barcelona.
Geïnspireerd door Gaudí
Door de locatie aan de Passeig de Gracia is de link met de architect die zijn stempel nadrukkelijk op de stad heeft gezet, Antoni Gaudí, niet te missen. Die link komt terug in het speciaal ontworpen logo. Het mozaïek in het Apple-logo is een duidelijke verwijzing naar de mozaïeken die Gaudí onder andere maakte voor het nabijgelegen Casa Batllo en het Park Güell. Kosten noch moeite worden gespaard, de huur van het gebouw waar Apple zijn intrek neemt, ligt zo rond de vijf miljoen dollar per jaar. Crisis in Spanje? In ieder geval niet voor Apple.
[foto: AppleInsider]
verschillende methoden om woorden, symbolen en logo’s te creëren en combineren, die de visuele presentatie van een boodschap verbeteren zodat deze volledig coherent is met de marketingstrategie.
verschillende methoden om woorden, symbolen en logo’s te creëren en combineren, die de visuele presentatie van een boodschap verbeteren zodat deze volledig coherent is met de marketingstrategie.