Terug naar Apple worstelt met mediabedrijven over iPad
Geen resultaten gevonden.
Toon meer resultaten
Nieuws

Apple worstelt met mediabedrijven over iPad

Door Redactie iCreate19 maart 2010 11:492 min. leestijd0

De Wall Street Journal bericht dat mediabedrijven nog niet enthousiast in de armen springen van de iPad. In deze laatste weken voor de Amerikaanse release is Apple nog fanatiek aan het overleggen om digitale kranten en tv-programma’s veilig te stellen voor de iPad.

Het blijkt lastig om sommige partijen over de streep te trekken. De bedrijven vinden de voordelen van een eventuele samenwerking niet zonder meer opwegen tegen de potentiële bedreiging die het vormt voor hun huidige afzetmarkt. Zo zou Apple een televisieabonnement voor de iPad willen aanbieden waarbij series onbeperkt gedownload mogen worden tegen een vast bedrag per maand. Dit is echter op de lange baan geschoven omdat televisiestudio’s nadelige gevolgen verwachten voor de verkoop van betaalzenders en DVD’s.

De iPhone 13 nu met 3 maanden gratis Apple TV+!

De iPhone 13 nu met 3 maanden gratis Apple TV+!

Maximaal voordeel als je thuis internet van Ziggo hebt

Het enthousiasme van de consument is daarentegen niet te stoppen. Dezelfde bron meldt dat Apple in de eerste drie maanden best wel eens meer iPads kan verkopen dan dat het iPhones verkocht in dezelfde tijdspanne. Dit betekent dat de iPad in de eerste 74 dagen meer dan een miljoen keer over de toonbank moet gaan om het verkooprecord van de eerste generatie iPhone te verbreken. Volgens Wall Street Journal zijn er van de iPad tot dusver honderd duizenden verkocht, een preciezer aantal blijven ze ons schuldig.

De iPhone 13 nu met 3 maanden Apple TV+

De iPhone 13 nu met 3 maanden Apple TV+

• Extra voordeel met KPN Hussel korting

Wekelijks Apple nieuws in je mail
Wekelijks Apple nieuws in je mail
  • Handige Apple-tips
  • Altijd up-to-date
  • Leuke acties
Aanmelden

Praat mee!

avatar