Apple heeft gisterochtend een vervangingsprogramma gelanceerd voor de eerste generatie iPod nano. De batterij van de oude nano kan oververhitten en een risico voor je veiligheid zijn. Apple benadrukt dat de kans op een incident heel klein is, maar roept gebruikers toch op om gratis een vervangend apparaat te bestellen.
Zoeken
De kans op een incident mag dan klein zijn, de kans dat je na het lezen van Apple’s oproep denkt: ‘goh, waar heb ik die iPod nano ook alweer gelaten?’ is vast heel groot. Ik weet niet beter of mijn oude iPod nano (een zwarte) ligt in de bovenste la van het houten bureau van m’n broertje veilig opgeborgen in een blauwe iPod-sok. Maar helaas, toen ik hem ernaar vroeg ontving ik het bericht: ‘Ik heb niks kunnen vinden’.
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Gevonden
Als jij jouw iPod nano wel kan vinden, en dan hebben we het dus over de iPod met zwarte of witte plastic voorkant en een zilverkleurige metalen achterkant, dan kun je via internet een vervangende nano bestellen. Als jij het ‘winnende’ serienummer hebt, ontvang je van Apple een doosje waarin je de nano moet terugsturen. De nieuwe nano ontvang je, volgens Apple, binnen zes weken.
Of het vervangende apparaat echt helemaal nieuw is, is niet bekend. Het is zelfs nog maar de vraag of je een eerste generatie nano ontvangt. Je moet het maar zo zien: als je jouw iPod nu opstuurt, krijg je van Apple rond Kerstmis een verrassing.
YES! ik heb gelukkig het winnende serienummer.
Kortom, een hoop heisa.
Ik heb een nano zilver die ik wil toezenden
Yup, zojuist ingevuld, (iPod lag inderdaad ergens op zolder tussen de boeken) krijg dan zo’n scherm:
Hartelijk dank.
Uw aanvraag is verzonden.
Apple zal u een doos inclusief verzendingsinstructies sturen zodat u uw iPod kunt terugsturen. Apple zal u dan een vervangings iPod sturen.
Bewaar een pdf van deze pagina voor latere naslag. U kunt de status van uw aanvraag controleren via Mijn reparatiestatus controleren met uw reparatie-ID, die u aan de linkerkant ziet.
Houdt dit in dat ik een van de ‘lucky numbers’ heb? Of wordt aan iedereen een doos verzonden?
Hoe zijn ze er trouwens achtergekomen?
YES! ik heb gelukkig het winnende serienummer.
Kortom, een hoop heisa.
Ik heb een nano zilver die ik wil toezenden
Yup, zojuist ingevuld, (iPod lag inderdaad ergens op zolder tussen de boeken) krijg dan zo’n scherm:
Hartelijk dank.
Uw aanvraag is verzonden.
Apple zal u een doos inclusief verzendingsinstructies sturen zodat u uw iPod kunt terugsturen. Apple zal u dan een vervangings iPod sturen.
Bewaar een pdf van deze pagina voor latere naslag. U kunt de status van uw aanvraag controleren via Mijn reparatiestatus controleren met uw reparatie-ID, die u aan de linkerkant ziet.
Houdt dit in dat ik een van de ‘lucky numbers’ heb? Of wordt aan iedereen een doos verzonden?
Hoe zijn ze er trouwens achtergekomen?
@ Charlotte: omdat mensen die het nog gebruikten nogal heel warme handen kregen en een klacht hebben ingediend. Btw, waarschijnlijk krijgt iedereen een nieuwe generatie iPod nano, het zou me verbazen moesten ze nog een hele voorraad 1e generatie nano’s hebben liggen…
Wat is Apple gul deze, aankomende, koude winterdagen;-)
Nu eens zien wat ze gaan toezenden.
@ Charlotte: omdat mensen die het nog gebruikten nogal heel warme handen kregen en een klacht hebben ingediend. Btw, waarschijnlijk krijgt iedereen een nieuwe generatie iPod nano, het zou me verbazen moesten ze nog een hele voorraad 1e generatie nano’s hebben liggen…
Wat is Apple gul deze, aankomende, koude winterdagen;-)
Nu eens zien wat ze gaan toezenden.
Ik kreeg net een e-mail van Apple. Was nog niet op de hoogte, toch wel service dat ze gebruikers er over e-mailen. Het grappige is dat ik hem nog iedere dag gebruik (4gb en hij doet het prima, en ik vind hem wel cool oldskool) en nu gaat het denk ik toch pijn doen als ik hem ga opsturen.. dilemmaa
plus ik heb er destijds 222 euro voor betaald in de aanbieding bij de MediaMarkt :O beter sturen ze iets terug van dezelfde waarde haha
Ik kreeg net een e-mail van Apple. Was nog niet op de hoogte, toch wel service dat ze gebruikers er over e-mailen. Het grappige is dat ik hem nog iedere dag gebruik (4gb en hij doet het prima, en ik vind hem wel cool oldskool) en nu gaat het denk ik toch pijn doen als ik hem ga opsturen.. dilemmaa
plus ik heb er destijds 222 euro voor betaald in de aanbieding bij de MediaMarkt :O beter sturen ze iets terug van dezelfde waarde haha
Goede service het is alleen jammer dat ik na bijna vier weken nog geen doosje thuisgekregen waarin ik de ipod kan terug sturen. Nog meer mensen die dat hebben??
Goede service het is alleen jammer dat ik na bijna vier weken nog geen doosje thuisgekregen waarin ik de ipod kan terug sturen. Nog meer mensen die dat hebben??
Vandaag een nieuwe nano 8gb teruggekregen voor mijn eerste generatie nano 2gb!
Vandaag een nieuwe nano 8gb teruggekregen voor mijn eerste generatie nano 2gb!
dus je krijgt de nieuwe generatie??? Ik had zelf ook 2gb eerste generatie. Die van mijn moet ik binnen twee 2 werkdagen ontvangen. Heb netjes een mail gehad.
dus je krijgt de nieuwe generatie??? Ik had zelf ook 2gb eerste generatie. Die van mijn moet ik binnen twee 2 werkdagen ontvangen. Heb netjes een mail gehad.
Vanaf 4 december 2011 is het bij mij in behandeling. Tot op heden, 11 januari 2012, nog geen doosje ontvangen waarin de oude ipod kan terugsturen. Nog meer mensen met deze ervaring?
@José: Helaas, bij iCreate-collega Roy is deze week de nieuwe iPod gearriveerd.
weet iemand hoe en waar je tracking nummer in kan vullen??? nog steeds niets ontvangen:(
Vanaf 4 december 2011 is het bij mij in behandeling. Tot op heden, 11 januari 2012, nog geen doosje ontvangen waarin de oude ipod kan terugsturen. Nog meer mensen met deze ervaring?
@José: Helaas, bij iCreate-collega Roy is deze week de nieuwe iPod gearriveerd.
weet iemand hoe en waar je tracking nummer in kan vullen??? nog steeds niets ontvangen:(
Kwam erachter dan mijn iPod Nano v1, maar 2 nummers meeging en dat de bettarij het hierna al opgaf. Toen via internet erachter gekomen dat er een productiefout in zat. Direct een email verstuurd (op 10 februari 2012′, en had op 14 februari 2012 al een pakket binnen om deze te verzenden, middels een pakketje van Apple. Kreeg op maandag 12 maart 2012, een berichtje dat mijn vervangende iPod onderweg was, en vandaag kwam er een splinternieuwe iPod Nano 8 GB binnen. Dus ik zeg topservice van Apple. Je kan de status van je iPod bekijken via de apple site,… Lees meer »
Kwam erachter dan mijn iPod Nano v1, maar 2 nummers meeging en dat de bettarij het hierna al opgaf. Toen via internet erachter gekomen dat er een productiefout in zat. Direct een email verstuurd (op 10 februari 2012′, en had op 14 februari 2012 al een pakket binnen om deze te verzenden, middels een pakketje van Apple. Kreeg op maandag 12 maart 2012, een berichtje dat mijn vervangende iPod onderweg was, en vandaag kwam er een splinternieuwe iPod Nano 8 GB binnen. Dus ik zeg topservice van Apple. Je kan de status van je iPod bekijken via de apple site,… Lees meer »
Hallo. Even een vraagje.de ipod mini. Kan ik die toevallig ook opsturen,heb er veel problemen mee gehad en toen op een ipod touch over gestapt. Graag wil ik weten of dit ook voor mijn oude ipod geldt.
Alvast bedankt. Groetjes eddie
Hallo. Even een vraagje.de ipod mini. Kan ik die toevallig ook opsturen,heb er veel problemen mee gehad en toen op een ipod touch over gestapt. Graag wil ik weten of dit ook voor mijn oude ipod geldt.
Alvast bedankt. Groetjes eddie