Met de Apple Watch in aantocht, gaat er veel veranderen binnen Apple. Zo ook in de Stores, waar een compleet nieuwe manier van presenteren en uitproberen vereist is. De standaardtafels met Macs, iPhones en iPads voldoen niet voor de verkoop van horloges en dus heeft Apple een compleet nieuw verkoopproces bedacht, inclusief ‘magische’ display-tafels, zo weet 9to5mac.
Net als bij de juwelier
De Apple Stores staan erom bekend dat je alle producten kunt uittesten, maar het assortiment aan Apple Watches staat uitgestald onder een glasplaat, net als bij de juwelier. Deze horloges staan in demomodus, zodat het een ‘magisch display’ wordt, aldus Apple.
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Uitproberen
Als een klant een of twee modellen heeft uitgezocht, gaat hij naar de pastafel. Hierop liggen horloges die vastzitten aan iPad mini’s – hiermee mogen de klanten door de winkel lopen, om kennis te maken met de interface en bediening van de Watch. De pasmodellen liggen in de lades onder de tafel, die alleen door winkelpersoneel met hun EasyPay-betaalmachines geopend kunnen worden. Deze horloges staan ook in demomodus, maar geven ook de haptische feedback, zodat de klant dit ook kan ervaren.
Praat mee!