Anderhalve maand nadat de nieuwe iPads in de winkel liggen, is Apple een nieuwe reclamecampagne gestart voor de iPad Air 2. Met de slogan ‘Change is in the Air’ worden in de reclamecampagne diverse (professionele) toepassingen uitgelicht, waaronder tekenen, ontwerpen, muziek maken en onderwijzen. De reclame werd afgelopen weekend voor het eerst op de Amerikaanse televisie vertoond.
https://www.youtube.com/watch?v=ROZhrRm88ms
Toepassingen iPad Air 2
In het spotje komen uiteenlopende apps aan bod, die ook te vinden zijn op de nieuwe ‘Change is in the Air’-website. Zo laat Apple onder andere zien wat er mogelijk is met ontwerpsoftware AutoCAD 360, schetsprogramma Tayasui Sketches en snelheidsmeter Speedometer Speed Box. Net als in eerdere iPad-campagnes ligt de focus op de toepassingen en beschikbare apps voor de iPad. Het apparaat zelf of de hardware komt nagenoeg niet aan bod.
De iPhone 14 Pro nu tot €10 korting per maand!
Heb je al internet van KPN thuis? Profiteer dan van extra voordelen
Teruglopende verkoop
Uit de meest recente kwartaalcijfers bleek dat Apple last heeft van teruglopende iPad-verkoop. Steeds meer mensen hebben al een tablet in huis en vervangen deze minder snel dan een mobiele telefoon. De markt raakt daardoor sneller verzadigd. Dit kwartaal moet blijken of de iPad Air 2 daar verandering in kan brengen.
Praat mee!