iTip: iTunes-account zonder creditcard

Dit is de drieënzestigste nuttige iTip op donderdag. Deze week gaan we een iTunes-account aanmaken, zonder creditcardgegevens te hoeven invullen.

Apple TV-artikel
Op de redactie startte gisteren een discussie over de Nederlandse iTunes Store: heb je een creditcard nodig om een iTunes-account aan te maken? Het antwoord is ‘nee’, maar je moet wel onderstaand foefje gebruiken.

Uitleg
Als je in de iTunes Store op ‘Log in’ klikt en ‘Maak nieuwe account aan’ kiest, gaat het mis. Dan kom je uit bij een venster waar je per se betaalgegevens moet invullen.

Maak daarom zo een iTunes-account aan:

  1. Start iTunes, klik op ‘iTunes Store’ en ga naar de ‘App Store’
  2. Koop een gratis app door op ‘Gratis app’ te klikken
  3. Kies ‘Maak nieuwe account aan’ en doorloop de stappen tot je bij de betalingsmethode komt
  4. Selecteer ‘Geen’. Deze knop staat er anders niet
  5. Doorloop de rest van het registratieproces. Klaar!

Veel plezier met deze tip(s) en tot de volgende iTip.

  • Lars

    Handig! Ik heb mijn iTunes account gemaakt met een cadeaubon. Had ik ook meteen wat tegoed om dingen van te kopen.

  • Henkie

    Handig voor de volgende keer! (amerikaanse account)

  • J. de Hoog

    Hoe kan ik een bestaand account wijzigen. Dus mijn creditcard verwijderen?

  • Matteo

    Hoi,
    Ik heb een engelse account met een engelse visa-card (woonde in Engeland) maar ben nu verhuisd weer naar Nederland.ik zou graag mijn apple uk store willen veranderen naar het Nederlandse alleen bij het betaalmethode word mijn visa card niet geaccepteert. Ik heb alleen een Nederlandse bankpasje.weet iemand hoe ik alsnog van store kan wijzigen? Hartelijk dank.

  • Rivano

    Ik heb geprobeerd een account aan te maken via de normale wijze ‘Maak nieuwe account aan’. iTunes vraagt nu dus telkens bij het inloggen of ik een betaalwijze wil kiezen. Ik kan niet inloggen zonder deze instelling te voltooien. Nu heb ik geprobeerd om het via de bovenstaande manier voor elkaar te krijgen, maar ook op deze manier staat de optie ‘geen’ er niet tussen. Hoe nu verder? De door mij gemaakte account bestaat wel en is eigenlijk al actief (activatiemail ontvangen) op de betaalwijze-instelling na. Moet ik nu een nieuw account aanmaken?

  • http://www.icreatemagazine.nl Bart Smakman

    @Rivano: Ik vrees dat je een nieuwe account moet aanmaken.

    Let er dan wel op dat je een gratis app ‘koopt’ en daarbij een account aanmaakt.